مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

نگاه مدیریت جدید شهری تهران مداخله کردن مدیران محله‌‌ای و شهروندان در تنظیم برنامه‌هاست؛ اینگونه سهم سرانه خدماتی شهر از محله شروع می‌شود.

بازدید روزنامه همشهری

به این ترتیب مدیران و شهرداران منطقه‌ای و ناحیه‌ای در تنظیم برنامه‌های کلان تهران مشارکت جدی خواهند داشت».

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران این مطالب را با حضور در روزنامه همشهری اعلام کرد.

حسن رباطی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه همشهری، در گفت‌وگو درباره اینکه چقدر نظرات شهرداری‌های مناطق 22گانه در تنظیم بودجه سال 97لحاظ می‌شود، گفت: «رویکرد شهرداری تهران در دوره جدید، بر پایه امید، شکوفایی و مشارکت بنا شده و بر همین اساس برنامه‌ها محله‌وری تنظیم می‌شوند.

به همین‌خاطر 8کمیته کار متشکل از ستاد امور مناطق و شهرداران مناطق 22گانه در تهیه و تدوین بودجه 97و برنامه 5ساله سوم شهر تهران به فعالیت می‌پردازند.» وی با بیان اینکه در این کمیته‌ها کار بازبینی پروژه‌های نیمه تمام شهر نیز در دستور کار قرار گرفته، افزود: «به این ترتیب امیدواریم با اجرای برنامه 5ساله سوم که از 1398شروع می‌شود، بسیاری از تنگناها و مشکلات 354محله و 123ناحیه شهر تهران مرتفع شود.»

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هرسال 3دوره ارزیابی از مناطق 22گانه را برگزار می‌کنیم، گفت: «این ارزیابی‌ها کارنامه سالانه شهرداران مناطق، معاون آنها و شهرداران نواحی را به‌دست می‌دهد. حال طبق برنامه اعلامی از سوی شهردار تهران، اعلام عملکرد 100روزه بسیار جدی است و این کارنامه‌ها می‌تواند ارتقای جایگاه شهرداری یک‌منطقه، بازخواست و شناسایی تخلفات، ایرادات کار و رفع آنها را در پی داشته باشد.»

وی اضافه کرد که نگاه شهرداری در این دوره پاسخگوتر از همیشه به شهروندان خواهد بود.» معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که برنامه معاونت تحت اداره‌اش در انتصابات شهرداری‌های مناطق چگونه است، گفت: «طبق بخشنامه ما به جد هرگونه انتصاب را رصد می‌کنیم تا از فامیل‌سالاری جلوگیری شود و نقش بانوان و جوانان بااستعداد در اداره شهر افزایش یابد.

سیاست ما این است که در پایان 4ساله کار 30درصد نیروهای اداره شهر در ید بانوان قرار بگیرد. آمار 130انتصاب مدیران در دوره جدید و انتصابات جدید در شهرداری‌های مناطق تاکنون چنین نکته‌ای را تأیید می‌کند به‌نحوی که 18درصد منتصبین دارای مدرک دکتری و 50درصد فوق‌لیسانس آن هم اغلب از دانشگاه‌های معتبر هستند.»

کد خبر 395359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha