یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت خام در بازارهای جهانی به مرز ۷۰ دلار برای هر بشکه رسیده است. به باور کارشناسان بهای نفت می‌تواند به ۸۰ دلار هم برسد. همین موضوع باعث شده که روسیه اقدام به بررسی سیاست کاهش تولید نفت خام خود کند.

اوپک

"فاینانشال تریبون" در گزارشی که روز یکشنبه ۱۴ ژانویه (۲۴ دی‌ماه) منتشر کرد، از احتمال خروج روسیه از سیاست کاهش تولید نفت سازمان اوپک خبر داده است.

آلکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه با اشاره به وضعیت حاکم بر بازارهای جهانی نفت، اعلام کرده است که این کشور اقدام به بررسی مجدد سیاست کاهش تولید نفت خام خود خواهد کرد. احتمال می‌رود روسیه هفته آینده موضوع خاتمه دادن به همراهی خود با سیاست کاهش تولید نفت اوپک را به اطلاع مسئولان این سازمان برساند.

کشورهای عضو اوپک همچنان بر ادامه سیاست کاهش تولید نفت اصرار دارند. سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی و همچنین محمد الرمحی، وزیر نفت عمان ابراز خوش‌بینی کرد‌ه‌اند که کشورهای عضو این سازمان در همراهی با کشورهای دیگر، با پیروی خود از سیاست کاهش تولید نفت، در راستای ایجاد ثبات در بازارهای نفت تلاش کنند.

"اوپکی‌ها" گرچه نسبت به نتایج حاصله از سیاست کاهش تولید نفت ابراز خرسندی کرده‌اند، ولی بر این باورند که ثبات لازمه در بازارهای جهانی نفت به دست نیامده و از این رو، سیاست محدود کردن تولید باید ادامه یابد.

روسیه در همراهی با سیاست اوپک، روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خام خود کاسته است. حال اما افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی، تجدید نظر در این سیاست را الزامی ساخته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بهای هر بشکه نفت برنت ظرف روزهای گذشته به ۷۰ دلار رسید. این در حالی است که برخی از کارشناسان حتی پیش بینی کرد‌ه‌اند که بهای نفت در سال جاری میلادی از مرز ۸۰ دلار نیز بگذرد.

وضعیت بحرانی ونزوئلا و همچنین بحران‌های سیاسی حاکم بر خاورمیانه می‌توانند از جمله عواملی باشند که باعث افزایش بیشتر بهای این فرآورده در بازارهای جهانی شده‌اند.

آلکپروف، یکی از سهامداران بزرگ شرکت نفت روسیه به خبرنگاران گفته است که هرگاه بهای نفت خام به مدت شش ماه معادل بشکه‌ای ۷۰ دلار بماند، روسیه گام به گام اقدام به افزایش تولید نفت خام خود خواهد کرد.

کد خبر 395435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha