همشهری آنلاین: وابستگان نظامی و دفاعی ۲۵ کشور خارجی دوست و هم پیمان با جمهوری اسلامی ایران با حضور در سالن امیر سرلشکر شهید منصور ستاری دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند زمانی فرمانده دافوس آجا دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این بازدید رسمی برای دومین دوره و به منظور تعامل سازنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزشی با کشورهای دوست و هم پیمان برگزار شد. در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های آموزشی بین دو طرف تاکید شد.

این 25 وابسته نظامی خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از 3 قاره آمریکا، اروپا و آسیا و از کشورهای ارمنستان، برزیل، ایتالیا، آذربایجان، اندونزی، ژاپن، آلمان، یونان، اتریش، لهستان، بلغارستان، عمان، سوریه، چین، تاجیکستان، بلغارستان، قزاقستان، هند، جمهوری چک، اسلواک، ترکمنستان، ترکیه، روسیه و کره شمالی بودند که در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در تهران حاضر شدند.

بر پایه این گزارش، وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران در ادامه این دیدار با حضور در نمایشگاه مستندات و عکس های تاریخی خلیج فارس با علل تلاش برای تغییر نام خلیج فارس، بررسی اسناد و مدارک بین المللی و خلیج فارس از آغاز تا امروز آشنا شدند.

آشنایی با مسایل سرزمینی در خلیج فارس(جغرافیایی سیاسی دریایی)، نام خلیج فارس بر پایه اسناد تاریخی و نقشه های جغرافیایی، اسناد نام خلیج فارس میراثی کهن و جاودان از دیگر موضوعاتی بود که وابستگان نظامی و دفاعی 25 کشور خارجی مقیم ایران در حاشیه این بازدید رسمی از آن بهره مند شدند.

همچنین در حاشیه برگزاری این بازدید و حضور ، نمایشگاه کتابی با موضوعات خلیج فارس و امنیت، دریای پارسی در سفر نامه سیاحان، سیاست امنیتی آمریکا در خلیج فارس، خلیج فارس در نگاه ایرانیان، جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس، دیدگاه های شورای همکاری خلیج فارس، ژئوپولیتیک منطقه خلیج فارس و نام خلیج فارس در منابع بین النهرینی، منشور کوروش بزرگ، کتیبه داریوش و نوشته های نویسندگان یونان و روم باستان پذیرایی این نظامیان عالی رتبه خارجی بود.

بازدید از موزه دفاع مقدس، موزه تسلیحات، موزه اسناد تاریخی و ساختمان کلاه فرنگی که در حیاط دانشگاه فرماندهی و ستاد قرار دارد و برخی تفنگ هایی که در این موزه وجود دارند بسیار قدیمی است و از ارزش مادی بسیار بالایی برخوردار است از دیگر برنامه های حضور وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران بود.

دیدن توپ اهدایی روسیه به عباس میرزا در منطقه ترکمنچای به عنوان یکی از آثار موجود در این موزه به قدمت دو هزار سال که از پوست کرگدن ساخته شده است تا تجهیزات و تسلیحات جنگ جهانی اول و دوم نیز در این موزه از دیگر برنامه های این بازدید بود.

در این برنامه رسمی که با گرفتن عکس یادگاری، تبادل نماد و بازدید از نمایشگاه های معاونت پژوهش، پژوهشکده عالی جنگ و مدیریت چاپ، انتشارات و فصلنامه و کلاس های آموزشی ساختمان سورنا و سالن اجتماعات به پایان رسید، علاوه بر وابستگان نظامی کشورهای دوست و هم پیمان با جمهوری اسلامی ایران، استادان عالی رتبه ای دافوس آجا، معاونین آموزش و پژوهش این دانشگاه و نمایندگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز حضور داشتند.

کد خبر 395449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha