همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای ایجاد گروه‌های مسلح تروریستی جدید در شمال شرق این کشور را محکوم کرد.

سوریه تصمیم آمریکا برای ایجاد گروه های مسلح جدید در این کشور را محکوم کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور روز دوشنبه گفت که جمهوری عربی سوریه تصمیم آمریکا در ایجاد گروه های مسلح تروریستی در شمال شرق این کشور را که تجاوز آشکاری به تمامیت ارضی و نقض قوانین بین المللی است، به شدت محکوم می کند.

آمریکا در نظر دارد با همکاری گروههای معارض سوری نیروی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در شمال شرق سوریه تشکیل دهد.

این نیروها قرار است که در مرزهای سوریه با ترکیه، عراق و در کنار رودخانه فرات مستقر شوند.

مقام مسوول سوری که خبرگزاری سانا به نام وی اشاره نکرده، افزود: این تصمیم آمریکا در چارچوب سیاست های مخرب واشنگتن در منطقه برای تقسیم کشورها و گسترش بحران ها و مقابله با هرگونه راه حل منطقی است و این تصمیم، دشمنی آشکار با امت عربی و خدمت به طرح های صهیونیستی در خاورمیانه است.

این منبع رسمی اضافه کرد: سوریه از جامعه جهانی می خواهد، این تصمیم آمریکا را محکوم کنند و برای توقف این شیوه سلطه طلبی که بر سیاست های واشنگتن حکمفرما است و به نتایج منفی بر امنیت و صلح بین المللی منجر می شود، اقدام کنند.

وی گفت: سوریه هر شهروند خود که در این گروه های مسلح مورد نظارت آمریکا عضو شود را خائن به میهن و ملت می داند.

وی ادامه داد: گروه های مسلح هر راه حل سیاسی را با مشکل روبرو می کنند، زیرا فقط بر راه حل نظامی تاکید دارند.

این منبع افزود: سوریه تاکید می کند که ملت و ارتش که حماسه های پایداری و پیروزی های بزرگ در مقابل تروریسم تکفیری و مزدوران آن رقم زدند، اراده قوی برای شکست دادن این توطئه ها و پایان دادن به حضور آمریکا و مزدوران آن در سوریه دارند.

وی گفت: ارتش و ملت سوریه با این اراده، حاکمیت قانونی خود را بر تمام خاک کشور گسترش می دهند و از حاکمیت، تمامیت ارضی و ملی آن پاسداری می کنند.

کد خبر 395579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha