همشهری آنلاین: هکرها در حمله‌ای آنلاین که روز شنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ انجام دادند موفق شدند ۴۰۰ هزار دلار از ارز مجازی استلار لومن را به سرقت ببرند.

هکر

براساس گزارش BBC، اين گروه از هكرها موفق شدند به سرور پشتيبان كيف پول مجازي بلك‌والت، كيف پولي مبتني بر وب كه ذخيره‌سازي پول مجازي لومن را به عهده دارد، دستبرد زده و 669920 لومن را به سرقت ببرند.

استلار لومن هشتمين پول مجازي محبوب در جهان به شمار مي‌رود. در زمان سرقت بلك‌والت تلاش كرد تا به كاربرانش نسبت به وقوع سرقت هشدار دهد. با اين‌همه بسياري از كاربران به ورود به وب‌سايت اين كيف‌پول ادامه داده و سرمايه خود را از دست دادند.

هكرها اين مبلغ را به بيتركس، يك صرافي ارزهاي مجازي انتقال دادند، تا آن را به ارز مجازي ديگري تبديل كرده و ردپاي خود را از بين ببرند. خالق بلك‌والت پس از حمله مجبور شد وب‌سايت و حساب ميزباني خود را غيرفعال سازد و اعلام كرد شديدا از اين موضوع متاسف است و تلاش خواهد كرد تا پول‌هاي از دست رفته را بازگرداند و از كاربران درخواست كرد پول‌هاي خود را به كيف پولي جديد انتقال دهند.

استلار لومن شبكه پرداخت منبع بازي است كه بر كاهش فقر در كشورهاي درحال توسعه تمركز دارد و ادعا دارد واحد پول مجازي‌اش،‌ لومن‌ها،‌كه عملكرد آنها براساس فناوري بلاك‌چين است، داد و ستد‌هاي پولي را ارزانتر، سريعتر و قابل اعتماد‌تر مي‌سازد. درحال حاضر ارزش استلار لومن‌هاي درگردش در جهان بيش از 11.6 ميليارد دلار است. اين درحالي است كه ارزش بيت‌كوين و اتريوم‌هاي در گردش در جهان بيش از 240.3 ميليارد دلار و 127.4 ميليارد دلار است.

بيت‌كوين نيز در سال 2016 تجربه‌اي مشابه با استلار لومن داشت،‌ در آن سال شركت صرافي پول مجازي بيت‌فينكس در هنگ‌كنگ اعلام كرد حمله سايبري منجر به سرقت تعدادي بيت‌كوين به ارزش 65 ميليون دلار شده‌است. در سال 2017 نيز هكرها در كره جنوبي صرافي بيتامب را تاراج كردند و ميليون‌ها دلار بيت‌كوين و اتريوم را به همراه اطلاعات 30 هزار نفر از كاربران اين پول‌هاي مجازي را به سرقت بردند.

کد خبر 395619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha