چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرچه فرانسه بارورترین کشور در اروپا است، اما داده‌های جدید نشان می‌دهد که حتی در این کشور هم نرخ زاد و ولد در حال کاهش است.

France

به گزارش مدیکال اکسپرس داده‌هایی که روز سه‌شنبه ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) منتشر شد، نشان می‌دهند در سال گذشته در مجموع ۷۶۷۰۰۰ نوزاد در فرانسه متولد شده‌اند که ۱۷۰۰۰ نفر کمتر از میزان تولدها در سال ۲۰۱۶ است، یعنی ۲.۱ درصد کاهش.

در همین حال، به گفته اداره ملی آمار فرانسه (INSEE) میزان مرگ‌و‌میر افزایش یافته و فاصله میان تولدها و مرگ‌ها که میزان افزایش ظبیعی نامیده می‌شود، «به حد بی‌سابقه‌ای پایین آمده است.»

این سومین سال پیاپی است که شمار نوزادان متولد شده در فرانسه کاهش یافته و اکنون شمار فرزندان یک زن فرانسوی میانگین به ۱.۸۸ رسیده است.

با این وجود بر اساس آخرین داده‌های INSEE فرانسه همچنان بیشترین نرخ باروری در میان کشورهای اتحادیه اروپا را دارد و در رده‌ بالاتری از ایرلند قرار می‌گیرد.

ضمنا مادران فرانسوی نیز سالمندتر شده‌اند و زنان به طور میانگین تا ۳۰.۶ سالگی صبر می‌کنند تا نخستین بچه‌شان را به دنیا آورند، در حالیکه یک ده پیش این رقم در حد ۲۹.۸ سال بود.

در مجموع چمعیت فرانسه مانند سایر کشورهای غربی، در حال پیر شدن است- و این وضعیت مشکلی جمعیت‌شناختی ایجاد می‌کند، به طوری که شمار کمتر افراد در سن کاری باید از گروه در حال افزایش مستمری‌بگیران حمایت کنند.

بر اساس این داده‌های جدید، حدود ۱۹.۶ جمعیت فرانسه اکنون بالاتر از ۶۵ سال دارند، در حالیکه این رقم در ۲۰ سال پیش ۱۵.۵ درصد بود.

کد خبر 395692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha