همشهری آنلاین: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: دراستان‌های اصلی که درگیر آنفولانزا بودند دیگر مرغی نداریم که بخواهد به بیماری مبتلا شود و این نشان از مهار بیماری نیست.

آنفلوانزای پرندگان

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت تولیدکنندگان مرغ مادر پس از ورود دولت برای حل مشکل آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: همچنان آنفولانزا با تمام توان ادامه دارد و هیچ تغییری در شرایط تولیدکنندگان به وجود نیامده است. تعداد بی‌شماری از مرغداری‌های ما مرغ‌هایشان به صورت کامل معدوم شده است.

وی در واکنش به اظهارات دامپزشکی مبنی بر حل مشکل آنفولانزا در ۸ استان کشور، خاطرنشان کرد: این ۸ استان که مدنظر دامپزشکی است کدام استان‌ها است؟ استان‌های درگیر و اصلی آذربایجان شرقی، البرز، قزوین و قم بودند که مشکلشان هنوز پابرجاست. ما در این استان‌ها دیگر مرغی نداریم که بخواهند درگیر بیماری باشند.

نبی‌پور در ادامه تصریح کرد: استانی که به جای ۹ میلیون، ۷۰۰ هزارتا مرغ دارد و تنها ۱۰ درصد مرغ برایش مانده که دیگر مرغداری محسوب نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در رابطه با پرداخت خسارات توسط دولت و بیمه تشریح کرد: در مورد بیمه به ما گفته شده که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا به مشمولان خسارت تعلق بگیرد. مرغداری‌هایی که ۳ ماه پیش درگیر شده‌اند هم هنوز پولی دریافت نکرده‌اند. میزان واریزی مربوط به سال ۹۵ و شش ماهه اول سال ۹۶ است و ربطی به خسارات ماه مهر تا به امروز ندارد.

وی افزود: برای ۶ ماهه دوم ۹۶ هنوز هیچ پولی برای خسارت واریز نشده است و هرچه پرداخت شده مربوط به گذشته است.

نبی‌پور اظهار کرد: مرغداری ما هم از یک ماه پیش درگیر بیماری شده و به صورت کامل تعطیل شده است. تعدادی از کارگران را در اختیار وزارت کار گذاشته‌ایم و تعدادی هم در حال پاک سازی مرغداری هستند. اگر این بیماری ادامه پیدا کند دیگر نمی‌شود به این صنعت ادامه داد. قیمت تخم مرغ هم در حال حاضر در درب مرغداری به ۵۳۰۰ تومان رسیده است. حل این مشکل سخت است اما نشدنی نیست، اگر مسئولین بخواهند می‌توانند مانند تمام دنیا این مشکل را حل کنند اما هنوز در این ۹ سال که نخواستند اقدامی کنند.

کد خبر 395696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha