سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با دفن جسد مومیایی شده ولادیمیر لنین بنیانگذار شوروی که در آرامگاه ویژه‌ای در میدان سرخ نگهداری می‌شود، مخالفت کرد.

پوتین با دفن لنین مخالفت کرد

به گزارش ایرنا، پوتین در فیلمی به نام والاعام که شامگاه یکشنبه از شبکه تلویزیونی روسیه1 پخش شد انتقادها از نگهداری جسد مومیایی شده لنین در آرامگاهی در میدان سرخ را نادرست خواند.

والاعام نام جزیره ای در دریاچه ای به نام لادوژ در شمال روسیه است که در آن صومعه بزرگ و قدیمی قرار گرفته است.

رئیس جمهوری روسیه در این فیلم خاطرنشان کرد که ایدئولوژی کمونیسم که 70 سال پایه و اساس سیستم سیاسی شوروی بود، موارد تشابه بسیار زیادی با مسیحیت دارد.

وی گفت: تقریبا تمام مفاهیم کلیدی این جنبش (کمونیسم) از جمله ایده آزادی های اساسی، برابری و عدالت در کتاب انجیل مورد تاکید قرار گرفته است؛ قوانین زیربنایی کمونیسم هم از کتاب مقدس (انجیل و تورات) اقتباس شده است.

پوتین گفت: تصمیم بلشویک ها برای نگهداری جسد لنین در مقبره پس از مرگ بجای دفن در زمین نیز با توجه به این امر گرفته شده است.

رئیس جمهوری روسیه لنین را به مقدسین مسیحی تشبیه کرد و گفت: جسد لنین که در آرامگاه قرار گرفته است چه فرقی با بقایای جسد و اشیاء باقی مانده از مقدسین دارد.

وی افزود: وقتی به من می گویند که در مسیحیت چنین رسم و سنتی وجود ندارد (که مرده را دفن نکنند) من در پاسخ می گویم چطور وجود ندارد، شما به کوه آفون در یونان که زیارتگاه مسیحیان ارتدوکس است، نگاه کنید، همچنین در روسیه بقایای جسد و اشیاء متعلق به مقدسین مسیحی در عبادتگاه ها نگهداری می شود.

جسد لنین به صورت مومیایی از سال ۱۹۲۴ تاکنون در میدان سرخ واقع در مرکز شهر مسکو زیر بقعه ای موسوم به آرامگاه سرخ در خارج از کاخ کرملین قرار دارد و به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

بیش از دو دهه است که بر سر دفن جسد نخستین رهبر شوروی اختلاف نظر وجود دارد.

کد خبر 395708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha