چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان باری دیگر هشدار دادند که محبوس کردن عطسه با گرفتن بینی و بسته نگه داشتن دهان می‌تواند به آسیب‌های فیزیکی شدید منجر شود، و این بار مدرکی برای اثبات ادعای خود دارند.

عطسه

براساس گزارش BBC، پزشكاندر ليسستر بريتانيا مجبور به درمان مردي 34 ساله شدند كه گلويش در اثر تلاش براي محبوس نگه داشتن عطسه‌اش پاره شده‌بود.

فشار ناشي از عطسه زماني كه فضايي براي تخليه پيدا نكرده‌است، نسوج نرم گلو را پاره كرده‌است،‌اگرچه اين پديده بسيار نادر و غيرمنتظره‌است اما مردم بايد نسبت به وجود اين خطر آگاه باشند.

محبوس كردن عطسه همچنين مي‌تواند به گوش‌ها نيز آسيب وارد كرده و یا حتی در مواردی باعث آنوریسم مغز شود.

این مرد می‌گوید که ناگهان احساس کرده که چیزی در گلویش ترکیده و بلافاصله دچار درد شدید و دشواری در تکلم و بلع شده است. وقتی پزشکان او را معاینه کردند متوجه تورم شدید و درد در ناحیه گردن و گلوی او شدند.

گلودرد

عکس‌برداری با اشعه ایکس نشان داد که در اثر پارگی ایجاد شده هوا از نای این فرد وارد بافت گلو می‌شود. بیمار مجبور شد هفت روز از طریق لوله تغذیه کند تا بافت آسیب دیده در این مدت ترمیم شود. پارگی گلوی بیمار پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان، بهبود پیدا کرد.

پزشکان بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان رویال شهر لستر، مي‌گويند متوقف کردن عطسه با بستن راه بینی و دهان کار خطرناکی است و باید از آن پرهیز کرد. "عطسه می‏تواند بیماری‏های مختلف را پخش کند و با این که نباید جلوی آن را بگیریم اما هنگام عطسه کردن باید حتما جلوی دهانمان را با دستمال بپوشانیم.

کد خبر 395714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha