همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در بخش گردشگری سلامت، دلالانی رشد کرده اند که متاسفانه منجر به آسیب‌هایی به گیرندگان خدمت در زمینه گردشگردی سلامت شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، قاسم جان بابايي در جلسه با روسای بیمارستان‌های خصوصی تهران افزود: باید سعی کنیم با حذف دلال‌ها، آسیب‌های این حوزه از بین برود و فرایند ورود، خروج و پیگیری وضعیت درمانشان سازماندهی شود، مهمترین مشکل ما در حوزه گردشگردی در بیرون از حوزه سلامت است و ما باید ورود و خروج‌ها را سامان بدهیم اما در تلاشیم صنعت گردشگری سلامت را در کشور توسعه دهیم.

او به مديريت حوزه گردشگري سلامت اشاره كرد و گفت: متاسفانه به گردشگری سلامت کم پرداخته شده است، مخصوصا قسمتی که مربوط به بخش خصوصی است و لذا اين بخش نیاز به مدیریت و هماهنگی است، چراكه قسمتی از این موضوع مربوط به سازمان میراث فرهنگی است و متاسفانه دلالانی رشد کرده اند كه منجر شده آسیب‌هایی به گیرندگان خدمت در زمینه گردشگردی سلامت زده شود و شکایت‌هایی هم واصل شده است، که به دنبال انتقال بیماران به کلینیک به جای بیمارستان بوده است كه مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی درمان به جد به این موضوع وارد شده است تا در بخش خصوصی که ظرفیت پذیرش بیماران خارجی را دارد از پتانسیل‌ها استفاده و بیماران خارجی برای درمان پذیرش شوند.

جان بابايي گفت: يكي از مشكلات ما تعرفه است که متاسفانه برداشت همه از تعرفه به مقوله فنی برمي‌گردد و تعرفه هتلینگ نادیده گرفته می‌شود.

معاون درمان و وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در حال حاضر برای گروهی از مردم ممکن است پرداخت از جیب مهم نباشد و در دسترس بودن خدمت و دریافت خدمات با کیفیت اهمیت بیشتری داشته باشد.

او تصريح كرد: مدیریت در هزینه‌ها که سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده است مغایرتی با افزایش تعرفه‌ها ندارد، افزایش تعرفه یک عرف است اما مدیریت هزینه موضوع ديگري است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سال آینده نظام ارجاع را آغاز و در کشور اجرا مي‌کنیم و تلاش می‌شود، افرادي که می‌خواهند از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده کنند، از طریق نظام ارجاع وارد شوند.

 او ادامه داد: با انجمن‌های مختلف همکاری‌های خیلی خوبی داریم، تقريبا با تمام انجمن‌ها نشست داشته ایم و شروع به سطح بندی خدمات کرده ایم و راهنماهاي باليني را با محوریت مدیریت هزینه تدوین کردیم.

جان بابايي درباره گزارش‌ها و پرونده‌هاي تخلف پزشكي گفت: تعداد کم پرونده‌های پزشکی که به 190 گزارش و به تعزیرات ارسال شده است، ثابت کرده گروه پزشکی از تمام گروه‌ها كم خطاتر هستند.

 معاون درمان وزارت بهداشت،  همچنين درباره كتاب ارزشگذاري نسبي گفت: ترجمه کتاب ارزشگذاري نسبی به کمک سازمان نظام پزشکی در حال انجام است، امیدوارم قسمتی از این کتاب که مورد اعتراض گروهی از همکاران پزشک است، به نقطه ای برسد که اختلافات برطرف شود، فاز بعدی اقدامات ما نشست با انجمن‌ها و واقعی کردن نسبت خدمت‌ها و رشته‌ها با یکدیگر است.

کد خبر 395777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha