همشهری آنلاین: رئیس سازمان محیط زیست گفت: قدامات سطحی و تبلیغاتی کمکی به حفظ محیط زیست نمی‌کند باید با صراحت و شفافیت با مردم صحبت کرد

عیسی کلانتری

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، در نشست با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: همه مسائل محیط زیست باید بصورت شفاف از طریق رسانه ها و پایگاه های اینترنتی به مردم اطلاع رسانی شود زیرا محیط زیست جای پنهان کاری نیست.

وي تصریح کرد: در حالی که محیط زیست و حیات وحش کشور با تهدیدهای جدی مواجه شده ، اقدام‌های سطحی و تبلیغاتی، راه حل مناسبی برای حفظ محیط زیست نیست و صراحت و شفافیت با مردم، کار سازتر است.

كلانتري بیان کرد: تحول در محیط زیست نیازمند اثر وجودی کارکنان حفاظت محیط زیست است و اگر روند گذشته را تغییر دهیم و به تحول یقین داشته باشیم، نه تنها کشور بیشتر توسعه پیدا می کند بلکه جدی تر حافظ محیط زیست خواهیم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خط قرمز این سازمان در دوره جدید را حفاظت از حق نسل‌های آینده همراه با رعایت حقوق نسل امروز عنوان کرد و گفت: این سازمان با توجه به شرح وظایف حاکمیتی گسترده و نبض فعالیت‌های ملی که در دست دارد، نباید در انجام وظایف خود کوتاهی یا کارشکنی کند و برای این منظور نیازمند تقویت ساختاری، نیروی انسانی و تامین تجهیزات است.

کلانتری، علل بروز بحران‌های زیست محیطی از جمله بحران آب در کشور در دهه‌های گذشته را تشخیص ندادن اولویت‌ها توسط برنامه ریزان و مجریان توسعه، نبود اطلاع رسانی دقیق و سازگار نساختن جامعه و مطالبات آن با منابع موجود بیان کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست، بخشی از توسعه پایدار است و این توسعه بر رشد و بهبود وضعیت تاکید دارد، افزود: رعایت اصل توسعه پایدار و حرکت در این راستا به معنی ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی در عمل است.

وی با تاکید بر سیاست تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها گفت: غیر از طرح‌های خاص ملی، مدیران کل محیط زیست استان‌ها باید از اختیاراتی که به آنها داده شده است استفاده کنند تا همه چیز به تهران ختم نشود.

کد خبر 395845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha