جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل اختلاف میان نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنا هنوز به تصویب نرسیده و این مساله بسیاری از اداره‌ها را در خطر تعطیلی قرار داده است.

اداره‌های دولتی آمریکا در خطر تعطیلی

به گزارش يورونيوز، ادارات دولتی آمریکا ممکن است به علت کمبود بودجه از عصر جمعه ۲۹ دی‌ ماه (۱۹ ژانویه) تعطیل شوند.

لایحه بودجه امسال آمریکا هنوز به مجلس سنا نرفته و به تصویب نرسیده است. مخالفت با طرح‌هایی چون اخراج مهاجران و دیوارکشی میان آمریکا و مکزیک سبب اختلاف میان نمایندگان مجلس و عدم تصویب بودجه شده است.

طرح اخراج مهاجران برنامه داکا و همچنین کشیدن دیوار در مرز مکزیک و آمریکا سبب اختلاف بین نمایندگان و نرسیدن لایحه بودجه به مجلس سنا شده است.

سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سبب بروز اختلاف میان نمایندگان مجلس و ناتوانی برای تصمیم گیری در مورد بودجه سالانه کشور شده است.

اخراج مهاجران غیرقانونی و لغو برنامه داکا نیز از اولویت‌های آقای ترامپ در زمینه برنامه‌های مهاجرتی است. داکا قانونی بود که در سال ۲۰۱۲ و در دوره ریاست جمهوی باراک اوباما، به تصویب رسید و به موجب آن کسانی که در زمان مهاجرت غیرقانونی به آمریکا زیر سن قانونی قرار داشتند، می‌توانند در این کشور به طور قانونی مشغول به تحصیل و کار شوند.

گمانه‌زنی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که کنگره برای جلوگیری از تعطیل شدن سازمان‌ها و ادارات بودجه موقت کوتاه مدتی را فراهم خواهد کرد.

لایحه بودجه تا روز ۱۶ فوریه یعنی کمتر از یک ماه دیگر باید در مجلس سنا تصویب شود.

کد خبر 395851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha