همشهری آنلاین: مدیران آمازون فهرست ۲۰ شهر نهایی نامزد میزبانی از دومین دفتر این شرکت بزرگ را در منطقه آمریکای شمالی اعلام کردند. این نامزدها از میان ۲۳۸ شهر متقاضی از ۵۴ ایالت و منطقه برگزیده شده‌اند.

آمازون

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌ان‌ان اقتصادي، نخستین و تنها دفتر شرکت آمازون در شهر سیاتل واقع شده و رقابت برای میزبانی از دومین دفتر آن به شدیدترین شکل ممکن ادامه دارد. آتالانتا، آستین، بوستن، شیکاگو، کلمبوس، اوهایو، دالاس، دنور، ایندیاناپلیس، لس‌آنجلس، میامی، مونتگمری‌کانتی در مریلند، نشویل، نیوآرک، نیویورک‌سیتی، ویرجینیای شمالی، فیلادلفیا، پیتسبورگ، رالی، تورنتو و واشنگتن دی‌سی شهرها و مناطقی هستند که باید منتظر اعلام نهایی جف بیزاس، رئیس و مدیر عامل آمازون در سال جاری میلادی باشند.

دومین دفتر آمازون در آمریکای شمالی HQ2 نام خواهد داشت و برای آماده‌سازی و راه‌اندازی ساختمان و امکانات اداری و اجرایی آن رقمی پنج میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، شهری که بتواند میزبان دفتر تازه آمازون باشد، در کوتاه‌مدت پنج هزار فرصت شغلی پردرآمد ایجاد می‌کند. نزدیک بودن به یک فرودگاه بزرگ، توانایی جذب استعدادهای حوزه فناوری و قرار گرفتن در محدوده شهری با یک میلیون نفر جمعیت از مهم‌ترین معیارهای انتخاب نامزد نهایی میزبانی از دفتر مرکزی شماره دو آمازون است.

نکته جالب و عجیب در فهرست شهرهای نامزد میزبانی از آمازون این است که برخی فرودگاه بزرگ ندارند اما به انتخاب مدیران آمازون در فهرست قرار گرفته‌اند. گرچه کارشناسان این شرکت بزرگ اعلام کرده‌اند امکانات همه شهرهای متقاضی را بررسی می‌کنند تا در آینده گزینه‌هایی برای راه‌اندازی دفاتر بعدی داشته باشند. حذف شدن شهرهایی چون هیوستن و دیترویت هم از شگفتی‌های فهرست نهایی است.

مدیران ارشد برخی شهرهای متقاضی از راه‌های عجیب و بامزه برای جلب نظر آمازون استفاده کردند؛ از جمله توسان در آریزونا که مدیران آن یک کاکتوس غول‌پیکر به نشانی دفتر بیزاس فرستادند! در هر حال، آمازون در آینده نزدیک توانایی 20 شهر نهایی را برای اجاره کردن هواپیماهای مورد نیاز یا تامین نیازهای مالی کارکنان و سود رساندن به شهروندان بررسی خواهد کرد.

آمازون اعلام کرده است دومین دفتر مرکزی آن به اندازه دفتر اصلی در سیاتل مجهز و کامل خواهد بود. سرمایه‌گذاری این شرکت بزرگ در سیاتل - واشنگتن بین سال‌های 2010 تا 2016 معادل 38 میلیارد دلار به اقتصاد این شهر سود رسانده است.

آمازون سال 1994 در قالب سایت فروش کتاب آغاز به کار کرد و امروز بزرگ‌ترین بنگاه خرده‌فروشی اینترنتی در حوزه کتاب و محصولات الکترونیکی است. آمازون در حال حاضر پس از علی‌بابا در رده دوم از نظر تعداد کالاهای فروخته‌شده قرار دارد.

کد خبر 395853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha