همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شکست‌های پی در پی آمریکا در سیاست‌های داخلی و خارجی، گفت: این کشور به دست خودش به مهلکه می‌رود.

 حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه عاشورا، اظهار کرد: رسوائی و شکست های آمریکا در منطقه و جهان، روز به روز به قدرت اسلام در اقصی نقاط جهان وسعت می دهد، این در حالی است که دولتمردان واشنگتن میلیاردها دلار برای اسلام ستیزی در جهان هزینه می کنند اما وعده های الهی درباره قدرت گیری اسلام که سعادت تمام مردم را دنبال می کند، در حال تحقق است.

وی ادامه داد: آمریکا نه تنها دیگر همچون گذشته قدرتی در ایران ندارند، بلکه تا شرق مدیترانه پس رانده شده و تا دریای سرخ تحت تعقیب‌ است و دیگر حتی قدرت خلق پیروزی را هم ندارد.

سلامی با اشاره به کینه توزی های آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با مردم ایران، گفت: در گذرگاه این تاریخ پر فراز و نشسب 40ساله آمریکائی ها و غرب انوع فشارها و تحریم ها را علیه ما به کار بردند که شاید یکی از آنها قدرتمندترین کشورها را از بین می برد، اما ملت با بصیرت ما تا پای جان برای حراست و پاسداری از آرمان ها امام شهدا و منویات رهبری ایستادگی کردند و بر طاغوت‌ های بزرگ که هرکدام امپراطوری بی نظیر بشر بودند، فایق آمدند.

وی افزود: ماهواره‌ها و مراکز تولید فیلم‌ های جهانی، شبکه‌های اطلاع رسانی جهانی، بزرگترین قدرت اقتصادی و قدرت نظامی تحت سیطره آمریکاست، اما همین قدرت بزرگ در این 40 سال گذشته که تمرکز خود را بر قلب تحول اسلام یعنی ایران گذاشته است، فقط شکست خوردن از ما را آموخته است.

سلامی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بخشی از قدرت‌های جهان و ائتلاف جهانی اعم از شرق و غرب با سناریوهایی مشخص و ویرانگر علیه ایران وارد میدان شدند، اما ملت ایران با تکیه بر قرآن و آموزه های دینی ایستاد و با الهام از عاشورا و رهنمودهای ولی فقیه آنان را شکست داد و باید توجه داشت که این ایران به اضافه اسلام و قرآن چیزی است که دشمنان ما می ‌خواهند با خط تفرقه آن را از اذهان ملت ما محو کند.

وی یادآور شد: بعد از اتمام جنگ تحمیلی راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی را که مقابله با برترین قدرت تاریخ بشر بود، تجربه کردیم و اگر امروز می ‌بینیم ارکان دفاعی ما به قدری مستحکم و عمیق شده اند که هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند نگاه چپ به آن داشته باشد، ناشی از تاریخ روشن، کوتاه اما فشرده دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده کل سپاه از آذربایجان به عنوان مهد بزرگان، شخصیت های برجسته، علمای اعلام و سرداران شجاع یاد و اظهار کرد: مردم این خطه از ایران اسلامی همواره به ولایتمداری، تدین، متعالی و رشد یافته و هوشمند بودن شهره هستند و در برهه های مختلف تاریخی به ویژه در طول دوران پس از انقلاب اسلامی این ویژگی به وفور مشاهده شده است.

سلامی، رفتار مردم آذربایجان در جریان فتنه اخیر را نمونه ای از دلبستگی آنها به ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: آذربایجانی ها از این آزمون پرافتخار بیرون آمدند که نشان دهنده ژرفای آگاهی آنها است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم سردار عابدین خرم به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا معرفی و از خدمات 52 ماهه سردار غلام عسکر کریمیان در این سمت قدردانی شد.

کد خبر 395854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha