همشهری آنلاین: گروه دیده بان حقوق بشر، کارنامه سال اول حقوق بشری رئیس جمهوری آمریکا را فاجعه بار خواند.

 دیده بان حقوق بشر: کارنامه حقوق بشری ترامپ فاجعه بار است

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 'کنت راس'، رئیس دیده بان حقوق بشر گفت، کارنامه سال اول حقوق بشری 'دونالد ترامپ' فاجعه بار و باعث تشویق سرکوب مردم در کشورهای مستبد، از چین تا روسیه شد.

راس در آستانه انتشار گزارش دیده بان حقوق بشر در پاریس، افزود، به نظر می رسد که ترامپ عطش سیری ناپذیری به تایید کسانی دارد که بدون اصول و موازین دمکراسی حکومت می کنند. ظاهرا او آرزو دارد خودش می توانست این کار را بکند. با توجه به اینکه قدرت گروه های حقوق بشری نشات گرفته از توانایی آنها در زمینه افشای اقدامات دولت های ناقض حقوق بشر است، این اشتیاق ترامپ، کار جنبش های حقوق بشری را در دفاع و حمایت از حقوق بشر سخت تر می کند.

وی خاطر نشان کرد، دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک به منظور تاکید بر نقش مکرون در سرکوب جناح راست افراطی در اروپا، گزارش خود را در پاریس منتشر کرد تا همچنین به مکرون بگوید که دنیا انتظار دارد که او حقوق بشر را بیشتر رعایت کند.

رئیس دیده بان حقوق بشر با استناد به سفر مکرون به چین، حرف به میان نیاوردن از حقوق بشر در این کشور، قصور او در حمایت از تحقیقات مربوط به اقدامات عربستان در یمن و دیدار با 'عبدالفتاح السیسی'، رئیس جمهوری مصر گفت، مکرون توجهی به حقوق بشر ندارد.

کد خبر 395899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha