همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد افزایش شمار درختان در شهرهای بسیار بزرگ به سودمندی‌های فراوان بهداشتی و مالی می‌انجامد.

New York

به گزارش هلث‌دی نیوز این پژوهشگران بر ۱۰ به اصطلاح ‌کلان‌شهر- شهرهای با دست‌کم ۱۰ میلیون جمعیت- در پنج قاره شامل نیویورک، لندن و مکزیکوسیتی متمرکز شدند. تقریباً ۱۰ درصد جمعیت جهان در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند.

به گفته این پژوهشگران پوشش درخت در این ۱۰ ‌کلان‌شهر که در حد میانگین ۲۰ درصد مساحتشان است، سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال سود از لحاظ صرفه‌جویی در انرژی و کاهش آلودگی ایجاد می‌کند.

این محققان با استفاده از مدل‌های کامپیوتری به این نتیجه رسیدند که داشتن پوشش درختی ۲۰ درصد بیشتر در این شهرها سود حاصل را دو برابر می‌کند.

این یافته‌ها در ۱۸ ژانویه در ژورنال Ecological Modelling منتشر شده است.

تئودور اندرنی، سرپرست این بررسی می‌گوید: «با کاشتن درختان بیشتر درون شهر، ساکنان و بازدیدکنندگان شهر منافع مستقیم می‌برند.»

به گفته او، افزایش شمار درختان باعث پاک شدن فوری هوای اطراف آن‌ها می‌شود. همچنین درختان باعث خنک شدن هوای اطرافشان می‌شوند و حتی می‌توان مواد غذایی و سایر فراورده‌‌ها را از آن‌ها به دست آورد.

او گفت:‌«امکان بالقوه افزایش پوشش درختان شهری در ‌کلان‌شهرها وجود دارد و این کار باعث پایداری بیشتر آن‌ها و تبدیل‌شدنشان به مکانی بهتر برای زندگی است.»

اندرنی استاد بخش مهندسی منابع زیست‌محیطی در کالج علوم زیست‌محیطی و جنگل‌داری دانشگاه ایالتی نیویورک است.

او همه افراد را تشویق کرد که «برای افزایش درختان شهری در شهرهایشان اقدام کنند و فقط در انتظار برنامه‌ریزان شهری نمانند.»

کد خبر 395999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha