همشهری آنلاین: دولت نروژ اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تمامی مزارع تولید خز را تعطیل کند و سازمان‌های حمایت از حقوق حیوانات ضمن تقدیر از این اقدام هشدار داده‌اند تلاش‌های بیشتری برای پایان دادن به این تجارت نیاز است.

نروژ به دنبال تعطیلی تمام کارگاه‌های تولید خز تا ۲۰۲۵

به گزارش ایسنا، طبق گزارش جامعه انسانی بین‌الملل (HSI) که با تجارت خز مقابله می‌کند این کشور چهاردهمین کشوری اروپایی است که به صنعت تولید خز پایان می‌دهد.

یک عضو انجمن تولیدکنندگان خز در نروژ گفت که این انجمن با شنیدن این خبر بسیار شوکه شده است.

طبق اعلام این انجمن، نزدیک به ۲۵۰ مزرعه پرورش روباه و سمور در نروژ وجود دارد که این تعداد در حال افزایش است. بطور معمول این کشور سالانه حدود یک میلیون پوست خز تولید می‌کند.

به گفته کارشناسان، این تجارت در گذشته رونق بسیاری در نروژ داشته اما پس از سلطه چین به بازار، اکنون حوزه پرسودی برای نروژ به شمار نمی‌آید و تعطیلی آن ضرر زیادی به اقتصاد این کشور وارد نخواهد کرد.

مدیر اجرایی جامعه انسانی بین‌الملل در اروپا ضمن ابراز خوشحالی از این تصمیم نروژ و با تاکید بر شرایط وحشتناک حیوانات در این مزارع، این اتفاق را تاریخی خواند.

کمپین بین‌المللی مدافعان حقوق حیوانات (ADI) اعلام کرده تجارت خز سالانه منجر به مرگ بیش از ۱۱۰ میلیون حیوان می‌شود. این موسسه پیش‌تر فیلمی از کشته شدن این حیوانات و رفتارهای وحشیانه با آنها در مزارع لهستان منتشر کرده بود.

به گزارش ایندیپندنت، سخنگوی HSI همچنین گفت: در پایان، ممنوعیت واردات یا فروش پوست خز، گزینه آخر برای پایان دادن به این صنعت است. همچنین بسیار مهم است که ما بتوانیم با طراحان و خرده‌فروشان دنیای مد برای عدم استفاده از خز در محصولات خود، همکاری کنیم.

کد خبر 396043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha