همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ از اجرای طرح توزیع و کاشت نهال‌های رایگان در باغچه منازل شهروندان در راستای توسعه فضاهای سبز شهری، زیباسازی نما و منظر شهری و مقابله با آلودگی هوای تهران خبر داد.

توزیع و کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه19، مهرداد زنگنه فر با بیان اینکه این منطقه با سرانه فضای سبز 55 مترمربع برای ساکنین از بالاترین رتبه از این منظر در مناطق 22گانه پایتخت برخوردار است گفت: بازه زمانی ثبت نام طرح کاشت رایگان نهال از 15 دی ماه آغاز شده و تا 15 اسفند (هفته منابع طبیعی و درختکاری) ادامه خواهد داشت.

همچنین تبلیغات محیطی وسیعی با استفاده از ظرفیت سازه های تبلیغاتی منطقه (بنرهای پرتابلی) اطلاع رسانی در سرای محلات در این خصوص انجام شده است.

وی فصل درختکاری را فرصتی مغتنم به منظور حفظ و توسعه فضای سبز شهری برشمرد و افزود: بخشی از توسعه فضای سبز شهری به داخل محدوده منازل، مدارس، ادارات و مجتمع های مسکونی مربوط می‌شود که برای انجام این مهم، نیازمند مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در اجرای طرح کاشت نهال رایگان در سطح محدوده منطقه هستیم.

معاون شهردار منطقه در ادامه با اشاره به غرس 123 هزار اصله نهال در سال گذشته در هفته منابع طبیعی که تعداد 20 هزار آن در منازل شهروندان غرس شده است خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود که امسال نیز اجرای طرح توزیع و کاشت نهال‌های رایگان با استقبال خوب شهروندان همراه شود.

زنگنه‌فر با تاکید بر این نکته که در باغچه منازل شهروندان عموما گیاهان مثمر شامل خرمالو،آلو، زرد آلو کاشته می‌شود، یادآور شد: کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه به همراه اکیپ اجرایی این مرکز با مراجعه به درب منازل شهروندان نسبت به کاشت نهال، ارائه آموزش‌های لازم در خصوص نحوه نگهداری و توزیع بروشور آموزشی اقدام می‌کنند.

لازم به ذکر است، شهروندان متقاضی کاشت نهال رایگان، می‌توانند درخواست خود را از طریق تماس با سامانه137 و یا شماره‌های 55843300،55852121، 55460877 ثبت کنند.

کد خبر 396084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha