همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اولویت آموزشی این سازمان در ایام نوروز مدیریت پسماند با اولویت نواحی شمالی کشور است.

 مدیریت پسماند؛ اولویت سازمان محیط زیست در نوروز

به گزارش ايرنا، کاوه مدنی گفت: اعتقاد داریم اگر قرار است کاری در ایام نوروز انجام شود باید زودتر آغاز شود یعنی نمی‌توانیم مثلا شب عید از مردم بخواهیم کاری را انجام بدهند یا ندهند.

فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تولید پسماند در کشور در تمام طول سال به ویژه در ایام نوروز الزامی است از این رو معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست اولویت خود در ایام نوروز را مدیریت پسماند قرار داده است.

وی افزود: بر این اساس در یک بازه زمانی از یکم دی ماه تا 13 فروردین ماه مدیریت پسماند را به عنوان اولویت موضوعی انتخاب کردیم و سعی می‌کنیم یک سری فعالیت‌های خود را به طور ویژه و خاص به سمت پسماند معطوف کنیم تا با این کار ضریب حساسیت در جامعه نسبت به این معضل افزایش یابد.

روزانه 3 هزار تن زباله در سه استان شمالی کشور تولید می‌شود که به گفته کارشناسان در ایام نوروز این میزان به بیشتر از سه برابر افزایش می‌یابد، بحران زباله در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان موجب شد تا بسیاری از جنگل‌ها رو به نابودی روند زیرا مدیریت این حجم زباله کار دشواری است.

از سوی دیگر حجم زیادی شیرابه از این زباله‌ها وارد رودخانه‌ها و از آنجا وارد زمین‌های کشاورزی و در نهایت محصولات می‌شود که زندگی و سلامت تمام ایرانیانی را که از این محصولات استفاده می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی یک سری از کارها نه تنها حساسیت مردم را برانگیزیم بلکه مسئولان نیز متوجه این معضل اساسی شوند.

مدنی تاکید کرد: اعتقاد داریم اگر بتوانیم این کارها را به خوبی انجام دهیم و خودمان هم لیدر باشیم، به خوبی رهبری کنیم و یک سری کارها را به درستی انجام دهیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مردم هم به این جریان بپیوندند و کمک کنند تا نوروز و ایران ما پاک‌تر باشد.

کد خبر 396130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha