همشهری آنلاین: معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه طی ۴ ماه آینده با چالش‌های جدیدی مواجه خواهیم بود، گفت: اروپایی‌ها این ایده را دارند که اگر به ترامپ امتیازاتی در موضوعات غیر برجامی بدهند می‌توانند برجام را نگه دارند.

عراقچی

به گزارش مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: خبر منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با مذاکره ایران با آلمان و انگلیس درباره مسائل موشکی صحت ندارد.

وی افزود: در طی سفر اخیر به آلمان با همتای دو جانبه خود راجع به موضوعات دوجانبه، بحث منطقه‌ای و مسائل بین المللی و بحث برجام گفت و گوهای سیاسی شد.

عراقچی با بیان اینکه قطعا در ۴ماه آینده چالش‌های جدیدتری خواهیم داشت، گفت: آلمان یکی از طرف‌های اقتصادی و سیاسی مهم برای جمهوری اسلامی ایران است. بعد از برجام روابط ما با آلمان شکل گسترده‌تری به خود گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات منطقه ای ما مذاکره ندارد ما در این رابطه مذاکره‌ای نداریم، افزود: رایزنی‌های سیاسی بین ما و تمامی کشورها همیشه بوده و هست. از سال گذشته رییس جمهور امریکا برای از بین بردن برجام و یا اصلاحش، در قدم اول خواستند شرایط را برای ایران سخت کنند تا ایران خودش از برجام خارج شود در قدم بعدی تلاش کردنند که اروپاییان را راضی کنند که از برجام خارج شوند و بعد توپ را در زمین کنگره امریکا انداختند که موفق نبودند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در طول یک سال گذشته کشورهای اروپایی مدافع برجام بودنند و در کنار جمهوری اسلامی ایران و در مقابله با امریکا بودنند. این میزان اختلاف امروز میان اروپا و امریکا بی‌سابقه بوده است. ترامپ در شورای امنیت ایران را تحت فشار قرار داد هم در بحث موشکی و هم آشوب‌های اخیر که مجدد نافرجام ماند.

عراقچی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته با اروپا مشورت‌های نزدیکی داشتیم ، ما نمی‌گوییم اروپا بین امریکا و ایران یکی را انتخاب میکند ما راجع به بحث برجام صحبت میکنیم. اروپایی‌ها می دانند که اگر برجام را کنار بگذارند اعتبار خود را در جامعه بین‌الملل از بین میبرند. قطعا در ۴ماه آینده چالش‌های جدیدتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما هنوز هیچ جمع‌بندی منظمی در اروپا نداریم اما آنها این ایده را دارند که اگر امتیازاتی به ترامپ بدهند در موضوعات غیر برجامی می‌توانند او را در برجام نگه دارند.

کد خبر 396200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha