همشهری آنلاین: یکی از مراجع تقلید شیعیان بهره‌مندی از هوای پاک و محیط زیست سالم را حق همه انسان‌ها دانست و گفت: تلاش برای حفظ محیط زیست یک وظیفه شرعی است.

تلاش برای حفظ محیط زیست یک وظیفه شرعی است

به گزارش مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: امروزه شدت آلودگی هوا اثرات زیانباری بر انسان و محیط زیست داشته و مسئولان امر باید منشأ و علل این آلودگی‌ها را یافته و با آن‌ها مقابله کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع) و علمای اسلام، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) در خطبه‌ها و روایات متعدد، اهمیت آب، زمین، طبیعت و حیوانات را متذکر شده و مسئولیت انسان برای حفظ و حراست از این منابع حیاتی و آیات الهی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

استاد سطوح عالی حوزه، بهره‌مندی از هوای پاک و محیط زیست سالم را حق همه انسان‌ها و تلاش برای حفظ محیط زیست را یک وظیفه شرعی دانست و افزود: مسئولان و نهادهای دولتی باید در مراقبت از محیط زیست پیشقدم باشند، از جمله این که شهرداری‌ها در شهرسازی باید علاوه بر معماری اسلامی، مسائل زیست محیطی را نیز رعایت کنند.

وی با بیان این که همه مردم و مسئولان باید نسبت به وظایف و تکالیف خود در برابر محیط زیست متعهد بوده و در انجام آن‌ها قصور و اهمال نداشته باشند، اظهار داشت: اهتمام و توجه به حفاظت از محیط زیست، در حقیقت خدمت به مردم، جامعه و آیندگان است و در نزد پروردگار متعال دارای اجر و ارزش بسیار خواهد بود.

کد خبر 396269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha