همشهری آنلاین: دادگاه تجدید نظر کره‌جنوبی به حکم زندان وزیر فرهنگ پیشین این کشور مهر تایید زد تا خانم چو یون-سون به جرم تهیه فهرست سیاه ۱۰ هزار نفر از هنرمندان کره‌ای مخالف رئیس‌جمهور به مدت دو سال راهی زندان شود.

وزیر فرهنگ کره

به گزارش همشري آنلاين به نقل از ژاپن تايمز، اين بانوي 51 ساله كه از سپتامبر 2016 تا ژانويه 2017 وزير فرهنگ، ورزش و گردشگري و پيش از آن مشاور رئيس‌جمهوري كره‌جنوبي بود، نقشي اساسي در تهيه فهرستي از هنرمندان به ويژه سينماگران مخالف دولت داشت. تابستان امسال دادگاهي در سئول او را به دو سال زندان تعليقي محكوم كرد اما درخواست تجديد نظر وكلاي خانم چو يون-سون باعث شد دادگاه حكم ابتدايي را تاييد و وزير پيشين فرهنگ را روانه زندان كند. چو در همان ساختمان دادگاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

در فهرست سياه وزارت فرهنگ كره‌جنوبي هنرمنداني از رشته‌هاي سينما، تئاتر، بله، موسيقي، هنرهاي تجسمي و ادبيات حضور داشتند و از مهم‌ترين و سرشناس‌ترين آنها مي‌توان به پارك چان-ووك (كارگردان «پيرپسر» و برنده جايزه بزرگ جشنواره كن در 2004) و هان كانگ (نويسنده برنده جايزه من بوكر 2016) اشاره كرد. هدف از تهيه فهرست سياه قطع كمك‌هاي مالي دولتي و زير فشار گذاشتن هنرمندان مخالف يا منتقد سياست‌هاي دولت وقت كره‌جنوبي بود.

کد خبر 396317

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha