پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به آسیب جدی ظروف پلاستیکی به طبیعت و محیط زیست، از نهادهای دولتی و غیردولتی می‌خواهیم هرچه کمتر از این ظروف در جلسات خود استفاده کنند.

کم‌تر از بطری‌های آب استفاده کنید

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، تورج همتی با اشاره به ابلاغ عدم استفاده از بطری‌های آب پلاستیکی از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: بر اساس این ابلاغ تمامی ادارات کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه در سراسر کشور از بطری‌های آب پلاستیکی استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان این که ظروف پلاستیکی با توجه به ماندگاری بسیار طولانی در طبیعت، تخریب و آسیب‌های جدی به محیط زیست و سلامت انسان‌ها وارد می‌کنند، گفت: از همه نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و آموزشی می‌خواهیم هرچه کمتر از بطری‌های آب و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در جلسات و همایش‌های خود استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: بهترین جایگزین بطری‌های آب پلاستیکی در جلسات و همایش‌ها، استفاده از بطری‌ها و پارچ‌های شیشه‌ای و آبسردکن‌ها همراه با لیوان‌های شیشه‌ای، کاغذی و گیاهی بوده و هچنین به جای ظروف پلاستیکی می‌توان از انواع کاغذی و گیاهی آن استفاده نموده و برای بسته‌بندی پذیرایی نیز می‌توان از پاک‌های کاغذی استفاده کرد.

کد خبر 396366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha