سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
۰ نفر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح سراسری امنیت و آرامش پایتخت با مشارکت همه یگان‌های پلیس ازجمله پلیس راهور، پلیس امنیت، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و... خبر داد.

حوادث

به گزارش ایسنا، سردار رحیمی در ساعات پایانی دوشنبه‌شب در حاشیه اجرای طرح سراسری امنیت و آرامش پایتخت گفت: این طرح با مشارکت یگان‌های مختلف پلیس تهران بزرگ ازجمله پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس امنیت، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، پلیس پیشگیری و... و با پشتیبانی یگان امداد در سراسر تهران کلید خورد و مأموران پلیس در چندین عملیات جداگانه اقدام به برخورد با تخلفات و اقدامات مجرمانه در سراسر پایتخت کردند.

رحیمی هدف از اجرای این طرح را ارتقای آرامش و امنیت شبانه شهروندان در حوزه‌ها و مناطق مختلف اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح پلیس مبارزه با مواد‌مخدر اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب و برخورد با خرده‌فروشان مواد‌مخدر در نقاط مختلف تهران خواهد کرد. همچنین واحد سپکای پلیس با سگ‌های موادیاب در این عملیات حضور خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به مأموریت‌های پلیس امنیت در این طرح اظهار کرد: برخورد با اراذل و اوباش و دستگیری مزاحمان خیابانی ازجمله مواردی است که بسیاری از شهروندان بر آن تأکید داشته و درخواست‌های بسیاری برای برخورد و مقابله با آنان وجود دارد. به گفته رحیمی، اجرای این طرح در قهوه‌خانه‌ها و محل‌های پاتوق اراذل و اوباش و همچنین باشگاه‌های بدنسازی و برخی از پارک‌ها انجام خواهد شد و اجرای این طرح ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: در این طرح 102معتاد متجاهر جمع‌آوری و 15قاچاقچی دستگیر شدند و 347کیلو انواع مواد‌مخدر کشف شد. همچنین 2420راننده متخلف اعمال قانون شدند.

  • 120نفر از اوباش زمینگیر شدند

در جریان اجرای طرح امنیت و آرامش، مأموران پلیس امنیت موفق شدند 120نفر از اراذل و اوباش پایتخت را دستگیر کنند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس امنیت تهران گفت: این افراد در مکان‌هایی که مردم گزارش‌ کرده بودند، دستگیر شدند. پارک‌ها، قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی‌ و... ازجمله اماکنی بودند که در جریان اجرای این طرح از سوی پلیس مورد بازدید قرار گرفت. در این طرح 136نقطه آلوده مورد بازرسی قرار گرفت و 28قبضه سلاح نیز کشف شد.

  • دستگیری 13سارق

یکی دیگر از دستاوردهای طرح ویژه پلیس پایتخت دستگیری 13سارق بود. سرهنگ علی میرشمسی، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران در این‌باره گفت: این طرح با همکاری پلیس‌های تخصصی در محدوده شمال غرب تهران به اجرا درآمد و در آن چندین باند سرقت متلاشی شد. برابر نتایج اولیه این طرح، 13سارق دستگیر و 8دستگاه موتورسیکلت و 5دستگاه خودروی مسروقه کشف شد. همچنین اموالی مسروقه دیگری به ارزش بیش از 2میلیارد و 200میلیون ریال از دستگیرشدگان کشف شد.

  • مأمور قلابی راهور در دام پلیس

در میان دستگیرشدگان مردی بود که خودش را مأمور پلیس راهور جا می‌زد و از شهروندان اخاذی می‌کرد. سرهنگ پرویز یعقوبی، معاون عملیات پلیس پایتخت در این خصوص گفت: در این طرح ۲۵۲ کیلوگرم مواد‌مخدر کشف و 4باند تهیه و توزیع مواد‌مخدر متلاشی شد.

کد خبر 396439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha