همشهری‌آنلاین: عضو کمیته مشورتی ویژه کابینه عربستان تاکید کرد ریاض حاضر است کمک‌های مالی را به بازسازی‌ها در عراق اختصاص دهد اما لازم می‌داند از بغداد تضمین‌هایی را در خصوص سرنوشت این کمک‌های مالی دریافت کند.

 انور عشقی، عضو کمیته مشورتی ویژه کابینه عربستان و چهره نزدیک به مراکز تصمیم‌گیری در این کشور در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: عربستان آمادگی خود را برای مشارکت در کنفرانس آتی در کویت با موضوع بازسازی‌ها در عراق (15 تا 18 بهمن) با چند شرط اعلام کرد، اما هنوز شروط خود را تعیین نکرده است، من فکر می‌کنم که ریاض می‌خواهد تصمیم عراق در این زمینه حاکمیتی باشد. واقعیت این است که عراق تحت تاثیر ایران و دیگر کشورها قرار دارد و عربستان می‌خواهد دقیقا بداند این مبالغ اهدایی کجا استفاده خواهند شد.

به گزارش ایسنا، انور عشقی با تاکید بر این‌‌که عربستان هرگز از کمک به عراق شانه خالی نخواهد کرد، گفت: ریاض به کشورهای بسیاری با ضمانت بانک جهانی و دیگر طرف‌های بین‌المللی کمک می‌کند تا در خصوص سرنوشت این کمک‌ها اطمینان حاصل شود.

صباح الاحمد الصباح،‌ امیر کویت سال گذشته اعلام کرده بود که کشورش میزبان کنفرانسی بین‌المللی برای بازسازی مناطق آزاد شده در عراق در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ خواهد بود و ریاست این کنفرانس را کویت، عراق، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بانک جهانی بر عهده خواهند داشت.

انتظار می‌رود بیش از ۷۰ کشور عربی و غیرعربی و نهادهای منطقه‌ای و جهانی ِحامی مالی بازسازی‌ها در عراق در کنفرانس آتی شرکت کنند.

طبق برآوردهای دولت عراق و بانک جهانی هزینه بازسازی‌ها در عراق پس از نبرد با داعش و نابودی این گروه تروریستی، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

کد خبر 396722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha