همشهری آنلاین: با توجه به بارش برف سنگین در بخش وسیعی از کشور و احتمال نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی تاکید می‌شود شهروندان از تغذیه و علوفه دهی به حیات وحش در مناطق حفاظت شده خودداری کنند.

شهروندان از تغذیه و علوفه دهی به حیوانات حیات وحش خودداری کنند

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا در بخش وسیعی از کشور و احتمال نزدیک شدن حیوانات حیات وحش به مناطق مسکونی، زنده‌گیری غیر اصولی آن‌ها توسط شهروندان موجب آسیب رسیدن به حیوان و خود افراد می‌شود.

ضمن تقدیر از افرادی که هر ساله به‌صورت داوطلبانه علوفه جهت تغذیه حیات وحش در اختیار محیط زیست قرار می‌دهند، چنانچه افرادی قصد انجام این اقدام با ارزش را دارند، می‌تواند با مراجعه به ادارات شهرستانی و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها نسبت به تحویل علوفه اقدام کنند تا با هماهنگی لازم در مناطقی که بنا به نظر کارشناسان نیاز به علوفه‌دهی دستی است، اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین امکان نزدیک شدن دیگر حیات وحش نظیر گربه‌سانان به مناطق مسکونی وجود دارد که از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده از اقدامات خودسرانه جهت زنده‌گیری خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش سرگردان و یا آسیب‌دیده به سرعت موضوع را به پاسگاه‌های محیط‌بانی، ادارات شهرستانی یا ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها به شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کد خبر 396737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha