یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از پیش بینی بروز یخبندان و سرمای شدید از امشب در تهران خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، دمای هوا در تهران به منفی هفت درجه خواهد رسید.

برف سنگین

به گزارش ایسنا، احمد وظیفه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که عصر امروز به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: سامانه بارشی که تهران را فرا گرفته تا عصر امروز فعال خواهد بود و پس از آن به تدریج به سمت شرق حرکت خواهد کرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه یک سامانه با موج بسته است، گفت: به همین دلیل این سامانه به کندی از آسمان عبور می‌کند و بارش‌های ناشی از آن طولانی بوده است.

وظیفه با بیان اینکه بارش برف پیش‌بینی شده اما انتظار این حجم از برف را نداشتیم خاطرنشان کرد: با پایان یافتن بارش‌ها، دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت، دیشب دمای هوا در تهران 3- درجه بود که پیش‌بینی می‌شود با خروج سامانه بارشی امشب دمای هوا در تهران به حدود 6- تا 7- درجه برسد.

وی با بیان اینکه این وضعیت سبب سرمای شدید و یخ‌زدگی معابر می‌شود، گفت: یخ‌زدگی معابر به ویژه در معابر شمالی تهران و خیابان‌های شیب‌دار می‌تواند مشکلات زیادی را در تردد عابران پیاده و همچنین خودروهای سواری ایجاد کند. از طرف دیگر در جاده‌های کوهستانی نیز به ویژه در استان‌های البرز و مازندران نیز با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

  • تا 10 روز آینده دیگر بارشی در تهران نخواهیم داشت

وظیفه با بیان اینکه تا 10 روز آینده پیش‌بینی بارشی در تهران نشده است، ادامه داد: تنها پیش‌بینی شده است که طی این مدت بارش‌هایی در جنوب شرق کشور خواهیم داشت.

کد خبر 396780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha