همشهری آنلاین: کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا آماده است در صورتی که آمریکا صادرات این بلوک را محدود کند، سریعا واکنش نشان دهد.

EU

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یکشنبه هشتم بهمن‌ماه در مصاحبه با شبکه ITV انگلیس گفته بود وی مشکلات زیادی با اتحادیه اروپا دارد که ممکن است به مسئله بزرگی در تجارت تبدیل شود.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: اتحادیه اروپا، تجارت را یک بازی مجموع صفر نمی‌بیند و بر این باور است که تجارت می‌تواند و بایستی برد-برد باشد. وی در ادامه افزود:‌ ما بر این باوریم که تجارت در عین اینکه باید باز و منصفانه باشد، بایستی مطابق با مقررات باشد. اتحادیه اروپا آماده است تا در صورتی که صادرات این منطقه با تدابیر تجاری محدودکننده آمریکا روبرو شود، واکنش فوری و مناسبی داشته باشد.

واشنگتن هفته گذشته تعرفه ۲۰ درصدی را برای واردات ماشین لباسشویی و تعرفه ۳۰ درصدی را برای واردات قطعات تجهیزات خورشیدی وضع کرد که نخستین محدودیت‌های تجاری یکجانبه تصویب شده از سوی دولت آمریکا در راستای برنامه حمایت‌گرایی است.

چین و کره جنوبی این تعرفه‌ها را محکوم کردند و سئول قصد دارد به سازمان جهانی تجارت شکایت ببرد.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرد از اقدام آمریکا متاسف است و تردید دارد که این اقدامات مطابق با شرایط سازمان جهانی تجارت باشد و تاثیر آنها بر صادرات اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 396951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha