همشهری آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال توسط کمیسیون تلفیق به سهم یارانه نقدی مردم در بودجه سال آینده افزوده شده است.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با این افزایش، تعداد کمتری از یارانه بگیران از چرخه دریافت یارانه حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: با افزایش این میزان به سهم قبلی، میزان بودجه یارانه نقدی برای سال آینده به 300 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف یارانه بگیران مورد نظر باید بتدریج صورت گیرد، افزود: مجلس به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که قشر کم درآمد و ضعیف جامعه همچنان از یارانه بهره‌مند باشند و فقط کسانی که نیازمند نیستند، حذف شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده همه مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و تمام جمعیت روستایی کشور و خانوار‌های شهری کم‌درآمد با تشخیص دولت در سال 97 یارانه نقدی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه راه‌هایی برای اعتراض افرادی که یارانه آنها قطع می‌شود نیز پیش بینی شده است، افزود: از جمله این موارد آزمون وسع است که در آن حساب‌های بانکی و وضعیت مالی افراد حذف شده بررسی و اگر درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده باشد، یارانه آنها دوباره برقرار می‌شود.

زرآبادی گفت: در این مصوبه با اجازه آزمون وسع به دولت، این امکان فراهم آمده تا با بررسی حساب‌های بانکی و اموال و دارایی‌ها نسبت به اعتراض افرادی که یارانه آنها قطع شده است، پاسخگو باشد.

کد خبر 396965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha