همشهری آنلاین: رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ١٦ گروه از ٢٠ گروه مشمولین سهام عدالت سود سال ٩٥ خود را کامل دریافت خواهند کرد.

به گزارش‌ ایلنا؛ میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی در یک نشست خبری با اشاره به پرداخت مابقی سود سهام عدالت اظهار داشت: فردا دوازدهم بهمن‌ماه، ١٦ گروه از ٢٠ گروه مشمولین سهام عدالت سود سال ٩٥ خود را کامل دریافت خواهند کرد.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار، ایثارگران، خدام مساجد، قالیبافان و تاکسی‌رانان و ... فردا مابقی سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

پوری‌حسینی خاطرنشان کرد: تنها ٤ گروه که شامل کارمندان شاغل در دستگاههای إجرائی و بازنشستگان کشوری و لشگری و تأمین اجتماعی و کارگران فصلی، روستاییان و عشایر و افرادی که قبلا عضو کمیته امداد بودند و اکنون نیستند فردا سودی دریافت نخواهند کرد.

  • یک سوم سود سهام عدالت نوزدهم دی‌ماه واریز شد

وی گفت: یک سوم سود سهام عدالت نوزدهم دی‌ماه به حساب مشمولینی که شماره شبا داشتند واریز شد و ٢ میلیون نَفَر از ١٥ میلیون نفری که شماره شبایی به ما نداده بودند شماره شبا خود را دادند. مابقی هم می‌توانند در فرصت باقی‌مانده به سامانه ما مراجعه کنند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: سود ۲۲ درصد از مجموع مشمولین فردا تسویه خواهد شد و ٧٨ درصد باقی‌مانده طی ماههای آینده سودشان را دریافت خواهند کرد.

پوری‌حسینی خاطرنشان کرد: پیش از این هزار میلیارد تومان واریز شد و فردا هم ٦٠٠ میلیارد تومان دیگر واریز خواهد شد.

  • توکلی تمکین نکند؛ اعلام جرم خواهیم کرد

پوری‌حسینی در ادامه در خصوص واگذاری آلومینیوم المهدی و شکایت احمد توکلی در این خصوص گفت: آقای احمد توکلی بداخلاقی کردند و پیش از این نیز علیه سازمان خصوصی‌سازی طرح شکایت کرده بودند.

وی گفت: این شکایت در حالی رخ داد که در همه بندهایی که اعلام شکایت شده بود حق با سازمان خصوصی‌سازی بود در حالی که همه واگذاری‌ها تاکنون کاملا قانونی بوده است.

پوری‌حسینی افزود: در هیچ واگذاری ما فساد نداشتیم و آقای احمد توکلی باید در مورد پرونده المهدی تمکین کنند و اگر ایشان إصراری بر این موضوع داشته باشند اعلام جرم خواهیم کرد.

وی در خصوص واگذاری شرکتهای بیمه افزود: ما برای شرکتهای بورسی، کارشناسی نکرده‌ایم و آیین‌نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمت‌گذاری صورت گیرد.

پوری‌حسینی ادامه داد: در هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده‌ایم، هر سه سهم احتمالا با قیمت خوبی به فروش خواهد رفت.

وی در خصوص فروش سهام ایران خودرو در بورس گفت: این موضوع ربطی به سازمان خصوصی‌سازی ندارد اما اگر قرار باشد که سهام به صورت بلوکی عرضه شود، باید اهلیت مالی و غیرمالی متقاضیان ارزیابی شود؛ به این معنا که به ترنور، بدهی بانکی و مواردی از این دست باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر برخورد چک لیستی صورت گیرد، مشکلی ندارد، ولی اگر بحث اهلیت مستمسکی برای پس زدن عده‌ای و آوردن عده‌ای دیگر باشد، درست نیست.

  • ۴۹ میلیون نفر از مردم می‌دانند که چه میزان سهام دارند

وی گفت: تاکنون ۴۹ میلیون نفر از مردم می‌دانند که چه میزان سهام دارند و سود سال ۹۵ آنها نیز پرداخت شده است، این یک اقدام بزرگ است؛ اما بخشی از کار می‌ماند که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار داده شود که وقتی ورقه سهام داشته باشند، امکان خرید و فروش نیز وجود خواهد داشت.

  • ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است

پوری‌حسینی در خصوص واگذاری شرکتهای بیمه نیز گفت: برای شرکتهای بورسی، اقدام به کارشناسی نکرده‌ایم و آیین‌نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمت‌گذاری صورت گیرد؛ بنابراین هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده‌ایم.

پوری‌حسینی ادامه داد: هر سه سهم احتمالا با قیمت خوبی به فروش خواهد رفت.

وي تصریح کرد: به تازگی دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مجلس داده که بعد از تصویب بودجه ۹۷ این کار رسیدگی می‌شود که امیدواریم این لایحه را به شکل تقدیم شده، مصوب کنند و اگر در این دستور وظیفه‌ای به عهده ما باشد، به نحو احسن انجام خواهیم داد.

کد خبر 397096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha