همشهری آنلاین: وزیر کار با بیان اینکه فقدان نشاط و امید عامل بخشی از آسیب‌های اجتماعی است گفت: فرایند‌های امیدزا به نفع رفع آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی نسلی ذهنی کار می‌کنند.

ربیعی

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، به تببین برنامه‌های سفر روز گذشته‌اش به کرمان به همراه رئیس جمهور پرداخت و اظهار کرد: در مجموع پروژه‌هایی متصل به یکدیگر را در سه دسته افتتاح کردیم که هرکدام مبتنی بر یک هدف‌گذاری است.

وی با اشاره به مفهوم توسعه به مثابه شادی و نشاط گفت: در ایران نیاز به افرادی شاداب داریم، فقدان نشاط و امید بخشی از آسیب های اجتماعی و عدم تمایل به کار و دستیابی به برخی مشاغل را باعث شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ‌در همین راستا راه‌اندازی مراکز مشاوره بهزیستی برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی از جمله اقداماتی بود که دراستان کرمان شروع شد.

ربیعی با اشاربه به راه‌اندازی 5 ورزشگاه کوچک برای اوقات فراغت گفت: ازبانک توسعه تعاون خواستیم راه‌اندازی چهار ورزشگاه دیگر را در برنامه های حمایت خود قرار دهد. حمایت از زندگی در اوقات فراقت و زندگی پس از هشت ساعت کار و توسعه مراکز تفریحی از جمله سیاست‌های جامعی است که باید در شهرهای کوچک فاقد سینما، تئاتر و ورزشگاه در نظر گرفته شود، بانک‌های ما امروز در این جهت حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پدیده فقر نشاط گفت: ‌فرایندهای امیدزا به نفع رفع آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی نسلی ذهنی کار می‌کنند و ما توسعه شادی و نشاط را به عنوان یک برنامه در دولت دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به مبارزه با فقر درمان و ارتقای سلامت گفت: در طول چهار سال گذشته در استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان و کردستان به اندازه 50 سال در این حیطه کار شده است و در برخی از استان‌ها به اندازه 10 و 20 سال برای ارتقای سلامت کار کرده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: به منظور دسترسی بهتر بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی دراستان کرمان 3 مرکز درمانی افتتاح و یا کلنگ زنی شده است که از جمله آنها می توان به مرکز درمانی راور و گسترش بیمارستان های پیامبر اعظم کرمان و غرضی سیرجان اشاره کرد.

وی با بیان ایکه یکی از استراتژی‌های دولت این بوده که کسی با هزینه درمان به تله فقر فرو نیافتد عنوان کرد: در برخی روستاهای کمتر برخودار دسترسی به مراکز درمانی سخت تر است و بخشی از هزینه‌های از جیب مردم به همین دسترسی به درمان برمی‌گردد و به همین خاطر تامین اجتماعی بر روی مناطق محروم متمرکز شده است.

وی بخش سوم سیاست‌ها را توسعه اشتغال خرد دانست و گفت: اشتغال خرد با فقر زدایی و توانمند سازی در هم آمیخته‌است. 1028 میلیارد تومان بودجه اشتغال فراگیر استان کرمان در سال 96 است که برای سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و ما درحال پیش بینی 20 هزار شغل با بودجه متوسط هر شغل 50 میلیون تومان هستیم و با تمهیدات سازمان فنی حرفه ای و استخدام مشاوران پایدارسازی مشاغل چگونگی کار در این استان را بررسی کرده ایم.

وی از شروع به کار چهار طرح اشتغال در حوزه روستایی در حیطه های آجر، بسته بندی کنار باغات، جمع آوری و فراوری شیر و فراوری میوه خبر داد و گفت: ‌در همه استان‌ها به زودی طرح هایی باهدف اشتغال دنبال خواهیم کرد، برنامه ما توسعه وام نیست بلکه توسعه اشتغال است و وام به مثابه ابزار اشتغال را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین به نشست صمیمی با کارگران ذغال سنگ دراستان کرمان اشاره کرد و گفت:‌ کارگران ذغال سنگ سال‌های سختی را پشت سر گذاشته اند، چرا که قیمت ذغال سنگ سال‌ها افت داشته و سرمایه گذاری جدیدی در آن صورت نگرفته و تکنولوژی‌های نو وارد نشده است. خوشبختانه قمیت ذغال سنگ و فولاد اخیرا مقداری بهبود یافت و ما بسته های بهبود کسب و کار در حوزه ذغال سنگ را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 397160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha