همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال کشور رشد اقتصادی مناسب ۶ درصدی داشته است و آمارها نشان می‌دهد که بالغ بر ۷۰ درصد در سرمایه گذاری نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته‌ایم.

مسعود کرباسیان

به گزارش ایرنا، مسعود کرباسیان  در نشست مشترک شورای اداری شهرستان بم و نرماشیر در محل تالار پرستو ارگ جدید بم با بیان اینکه قطب صنعتی خوبی در بخش خصوصی وجود دارد، افزود: تورم کشور امسال 9 درصد و تک رقمی شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمینه اشتغال روستایی تسهیلاتی به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان با سود 6 درصد در نظر گرفته شده که نزدیک به 200 میلیارد تومان تاکنون به دولت ابلاغ شده است و 300 میلیارد تومان نیز بزودی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای اشتغال باید اقدامی انجام شود و این تصمیم از سطح رهبری نظام گرفته شد و همه مسئولان در این زمینه مصمم هستند.

کرباسیان عنوان کرد: یکی از عوامل اشتغالزایی، مبحث گردشگری است که برای این 12 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و می‌توان از همین سرمایه برای بحث گردشگری هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 97 برای کشت گلخانه ای در تبصره 17 بودجه مجزا پیش بینی شده است گفت: همچنین صندوق کارآفرینی امید برای اجرای پروژه‌های باشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی حمایت می‌کند و به نحوی این پروژه‌ها به وزارت آموزش پرورش متصل می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: بزودی بدهی مالیاتی دسته بندی و مشخص می‌شود که چگونه باید آن را دنبال کرد و به حتم از منابع طرح‌های سفر پیگیری می‌شود.

کد خبر 397164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha