همشهری آنلاین: مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر گفت: در اولین روز سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر ۹ سانس فوق العاده برای فیلم‌های حاضر در جشنواره برگزار شد.

به گزارش ايسنا؛ عزت‌الله علیزاده معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر درباره وضعیت بلیت‌هایی که در گیشه سینماها فروخته می‌شوند، بیان کرد: بطور معمول مخاطبانی که جلوی گیشه سینماها می‌آیند، اگر استقبالشان بیش از حد ظرفیتی که ما برای فروش بلیت در گیشه در نظر گرفته بودیم باشد،‌ سانس فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود.

او دامه داد: اگر به اندازه ۵۰ درصد ظرفیت سالن یک سینما، متقاضی وجود داشته باشد، با هماهنگی و اجازه تهیه کننده و جشنواره سانس فوق‌العاده برای آن فیلم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین سینمای خاصی به عنوان معیار در نظر گرفته نشده و تنها معیار ما، تعداد مخاطبان در گیشه است.

علیزاده همچنین گفت: اطلاعات از طریق نمایندگان ما در سینماها، گزارش می‌شود و وضعیت را بررسی می‌کنند. اگر تعداد متقاضی در گیشه کم باشد، در همان سانس و در سالن امکان دیدن فیلم را برایشان فراهم می‌کنیم، اما اگر بیش از این میزان باشد سانس فوق‌العاده تعیین می‌شود که این مقدار بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها است.

وی درباره شرایط فروش بلیت در گیشه سینماها، اضافه کرد: میزان سهمیه گیشه در سینماها از ۲۰ درصد به ۲۴ درصد افزایش داشت و به این ترتیب سعی کردیم سهمیه را افزایش دهیم. بلیت‌هایی که در اختیار گیشه است، ۴۵ دقیقه تا یک ساعت قبل از شروع نمایش هر فیلم در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر در پایان درباره وضعیت اکران در شهرستان‌ها هم گفت: اکران‌های اصلی جشنواره از شنبه ۱۴ بهمن در شهرستان‌ها آغاز می‌شود و براساس تقسیم‌بندی استان‌ها و دو گروه مسابقه سینمای ایران، یک گروه در ۱۶ استان و یک گروه دیگر در  ۱۶ استان دیگر به نمایش در خواهند آمد.

محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در روز اول جشنواره، تمامی سینماهای مردمی در سطح شهر تهران در تمام سانس‌ها پُر شدند، بیان کرد: شب گذشته مجموعا ۹ سانس فوق العاده برای فیلم‌های حاضر در جشنواره برگزار شد؛ در پردیس سینمایی آزادی فیلم‌های «مصادره» ساخته مهران احمدی، «بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی، «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت، «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی سانس فوق العاده خورند.

او همچنین اضافه کرد:  فیلم «چهارراه استانبول» در پردیس چهارسو، «مصادره» در سینما استقلال، «بمب یک عاشقانه» در پردیس سینمایی مگامال که اولین سالی است که به سینماهای جشنواره اضافه شده است و همچنین فیلم «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا هم در پردیس سینمایی کوروش سانس فوق العاده داشتند.

کد خبر 397184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha