همشهری‌آنلاین: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان مسئول کشته‌شدن کودکان یمنی و معلول شدن آن‌هاست.

در گزارش محرمانه سازمان ملل برای کمیته کاری ناظر بر اوضاع کودکان در مناطق درگیر سراسر جهان، وضعیت کودکان یمنی در تابستان گذشته مورد بررسی قرار گرفته‌است.

این گزارش  ۱۹ ژانویه(29 دي) به شورای امنیت تحویل داده شده‌است.

در این متن همچنین آمده است: ائتلاف متجاوز عربی مسئول کشته شدن ۶۸ کودک و زخمی شدن ۳۶ کودک دیگر در تابستان گذشته در یمن بوده‌است.

طبق این گزارش، روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ حمله هوایی ائتلاف علیه یمن ثبت شده است که برخی از آنها مدارس و خانه ها را مورد هدف قرار داده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره،در همین راستا نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونسیف) در امور یمن خاطرنشان کرد: یک نسل کامل از کودکان یمنی، جز خشونت شاهد چیزی نبوده‌اند و این موضوع  بر آن‌ها در طول زندگی‌شان تاثير خواهد گذاشت.

از زمان آغاز تجاوز ائتلاف مذکور به یمن در سه سال پیش، سه میلیون کودک در یمن متولد شده‌اند که یک سوم آنها در خارج از بیمارستان‌های یمن به دنیا آمده‌اند زیرا ۵۷ درصد بیمارستان‌های این کشور ویران شده‌اند. این کودکان با سوء تغذیه رو به رويند، ۳۰ درصد آن‌ها کمتر از وزن طبیعی هستند و ۱۱.۳ میلیون کودک نیز نیاز مبرم به کمک‌های بشردوستانه دارند.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک نیز با کمبود غذا و ۴۰۰ هزار نفر از این کودکان با کمبود غذایی مواجه هستند که جان آن‌ها را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

کد خبر 397242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha