همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، روند صلح سوریه پس از برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر سوچی به مرحله مهمی رسیده‌است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به موافقت شرکت‌کنندگان در کنفرانس سوچی با تشکیل کمیته‌ای ویژه بررسی قانون اساسی سوریه تحت نظارت سازمان ملل و مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت، اظهار داشت: طبق توافقی که در سوچی حاصل شد کمیته‌ مذکور باید دست‌کم از دولت، نمایندگان مخالفان سوری در مذاکرات ژنو، کارشناسان سوری، جامعه مدنی، چهره‌های مستقل، رهبران عشایر و زنان تشکیل شود و نیز در این کمیته نمایندگان تمامی گروه‌های نژادی و مذهبی موجود در سوریه حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از النشره، گوترش گفت: ‌در کنفرانس سوچی تاکید شد، توافق نهایی درباره ریاست کمیته و اختیارهايش، اصول کاری و ملاک‌های انتخاب نيز در مذاکرات ژنو حاصل خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل گفت که استفان دی‌میستورا، نماينده این سازمان در امور مربوط به سوريه بر اساس نتایج کنفرانس سوچی برای دستیابی به هدف مشترک که همان اجرای کامل قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه ژنو است، کار خود را آغاز خواهد کرد.

او در پایان تاکید کرد، لازم است هم‌زمان با حصول پیشرفت در روند سازش سیاسی در بحران سوریه، پیشرفت‌هایی نیز در میادین نبرد حاصل شود.

کد خبر 397255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha