همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت درباره کاهش آلودگی هوا در شهرها را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

جهانگیری

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه 24 دی 1396 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش آلودگی هوا در شهرها تصویب کرد:

1- طرح محدودیت تردد خودروها و نیز تردد شبانه کامیون‌ها در سطح شهرها به محض اعلام پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص احتمال وقوع پدیده پایداری هوا از حداقل سه روز قبل از تاریخ وقوع پیش‌بینی شده در محدوده مورد نیاز به تشخیص مراجع مورد نظر اجرا می‌شود.

2- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف به رفع کلیه مشکلات اعمال مقررات برای متخلفین از جمله فراهم کردن امکان استعلام و ارسال پاسخ به تعداد کلیه خودروهای متخلفاز طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) می‌باشد.

3- وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف دو هفته با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و همه ابزارهای مالی و سرمایه گذاری قانونی، طرح بهسازی و نوسازی فوری ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهرها را ارائه کند.

4- سازمان حفاظت محیط زیست ظرف یک ماه پیشنهادات تکمیلی به منظور تحقق کامل چشم انداز میان مدت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها موضوع تصویب نامه شماره 38454/ت53172هـ مورخ 2 تیر1395 را ارائه کند.

5- سازمان حفاظت محیط زیست موظف به پیگیری و ارایه گزارش نحوه همکاری دستگاه‌های ذیربط در اجرای این تصویب نامه و ارایه گزارش مربوط در موعد تعیین شده برای طرح در هیات وزیران است.

اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

کد خبر 397312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha