همشهری آنلاین: احمد توکلی گفت: ما در جناح‌های سیاسی موجود نسبت هم رحم و تحمل کمی داریم و باید نگاهمان را عوض کنیم و یک بازنگری داشته باشیم.

احمد توکلی

به گزارش ایسنا، احمد توکلی طی سخنانی در سلسله نشست‌های «انقلاب محرومین» با طرح این پرسش که جوانان به ما می‌گویند چرا انقلاب کردید؟، گفت: اگر یک بار دیگر به گذشته بازگردیم من باز هم در انقلاب شرکت می‌کنم، چرا که حکومت شاه به مردم تحمیل شده بود و جان و مال مردم در اختیارشان بود.

وی افزود: وقتی انقلاب شد همه مردم به میدان آمدند. شاه هم زود از صحنه حذف شد، ما هم هنوز چیزی را تدوین نکرده بودیم و انقلاب که پیروز شد بعد از دولت موقت و آن گرایش‌های عدالت‌خواهانه، جهت‌گیری حکومت در زمان مهندس موسوی جمع‌گرایانه و بعدها سوسیالیستی شد و دولت به شکل قهری بزرگ شد، چرا که کارخانه‌ها مصادره شده بودند.

توکلی تاکید کرد: دولت مهندس موسوی به دلیل بزرگ شدنش، دو دسته شد و ما می‌گفتیم امور را دولتی نکنید چرا که فساد زیاد می‌شود اما کسی حرف ما را گوش نداد ما هم استعفا دادیم و روزنامه زدیم و به دولت انتقاد کردیم.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه آقای هاشمی در اقتصاد موفق بود اما آقای احمدی‌نژاد موفق نبود، گفت: آقای روحانی هم همان مسیر را دنبال می‌کند و این‌ها برای اقتصاد سهم مهلک است و اگر فساد زیاد شود به ضرر است، وقتی قرار باشد سور و سات زندگی زیاد شود، مشخص است که حقوق کفاف نمی‌دهد بنابراین فساد زیاد می‌شود.

توکلی با بیان اینکه جنگ عراق و آمریکا سر نفت بود و آنان حاضر بودند که چاه‌ها را آتش بزنند اما دست همدیگر ندهند، اظهار کرد: ما مدیری را سرکار می‌گذاریم که بی عرضه است اما می‌گوییم چون از حزب من است وی را می‌گذاریم. ما انقلاب کردیم که وقتی نظام روی کار آمد، جوانان موانع را رفع کنند، نسل موجود یا باید انقلاب کند که زورش نمی‌رسد، یا باید خودش را تجهیز کند و به میدان بیاید.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که بعداز انقلاب از کدام مدل اقتصادی پیروی کرده ایم، گفت: کشورهایی که با فساد مبارزه می‌کنند امر به معروف می‌کنند و میدان می‌دهند که مردم حرف بزنند ، پول خرج می‌کنند تا مردم به میدان بیایند و مشارکت داشته باشند و حکومت وظیفه دارد که شرایط را فراهم کند تا امر به معروف صورت بگیرد ولی ما در جناح‌های سیاسی موجود نسبت هم رحم و تحمل کمی داریم و باید نگاهمان را عوض کنیم و یک بازنگری داشته باشیم و همین که ما می توانیم باهم صحبت کنیم و گفت‌وگو داشته باشیم بسیار خوب است.

کد خبر 397398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha