همشهری‌آنلاین: یک هیئت از نمایندگان پاکستان به سرپرستی معاون وزیر خارجه پاکستان به کابل رفتند تا درخصوص مسائلی از جمله مبارزه با تروریسم با مسئولان افغان گفت‌وگو کنند.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان پس از نشست با هیئت نمایندگان پاکستان گفت، مقام‌هاي دو کشور درباره احتمال دست داشتن پاکستان در حمله‌هاي اخیر افغانستان گفت‌وگو کردند.

مستغني افزود: طی این نشست، دو کشور برای همکاری در مبارزه با تروریسم، ایجاد صلح، بازگشت مهاجران و توسعه مشترک اقتصادی برنامه‌ریزی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، او اظهار کرد، این نشست پیرو دیدار هفته گذشته هیئت نمایندگان افغانستان از پاکستان انجام شد که اسناد حمله‌هاي اخیر کابل طی آن ارسال شد.

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اذعان کرد: هیئت پاکستانی مذاکراتی را در خصوص "برنامه اقدام برای صلح و همبستگی" که برنامه اقدام مشترک برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و کاهش خشونت، صلح و آشتی، بازگرداندن مهاجران و توسعه اقتصادی مشترک است، با نمایندگان افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی، معاون وزیر امور خارجه انجام داد.

وزارت امور خارجه افغانستان گفت: هنوز بخش‌های مهمی از این برنامه اقدام مشترک باید بررسی شود و دو طرف بر سر آن‌ها به توافق برسند.

بر اساس این بیانیه، نشست بعدی نمایندگان دو کشور در 9 و 10 فوریه(20 و 21 بهمن) و در شهر اسلام‌آباد برگزار مي‌شود.

دفتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار کرده است که امید چنداني به بهبود روابط افغانستان و پاکستان نيست.

سخنگوی معاون عبدالله به طلوع نیوزگفت: با در نظر گرفتن اقدام‌هاي اخیر پاکستان، دیگر امیدی به نزدیک شدن دو کشور وجود ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز اظهار کرد، اسلام‌آباد اتهام حمایت از شبکه حقانی یا طالبان را تکذیب می‌کند.

کد خبر 397450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha