همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست از توزیع مخزن‌های جمع‌آوری زباله‌های خشک در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

تا روز طبیعت بر طرح بی‌زباله متمرکز هستیم

به گزارش ايسنا، کاوه مدنی گفت‌: از اول دی ماه تا ۱۳ فروردین ماه تمرکز این سازمان روی طرح بی‌زباله است و سعی می‌کنیم ضریب حساسیت جامعه را نسبت به برخی از موضوعات محیط زیستی بالا ببریم.

کاوه مدنی در حاشیه پاکسازی پارک طبیعت پردیسان که صبح امروز با همت معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست و مشارکت تعدادی از سمن‌ها و پرسنل سازمان محیط زیست انجام شد، اظهار کرد: ما پسماند و زباله را به عنوان موضوعی که نقش مردم در آن بسیار زیاد است، انتخاب کردیم و اخلاق حکم می‌کند که اگر سازمان حفاظت محیط زیست انجام کاری را از مردم مطالبه می‌کند، خود نسبت به انجام آن کار پیش‌دستی کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست تاکید کرد: آغاز این کار از خودمان شاید آموزشی برای دولتی‌ها و مدیران کشور باشد تا بدانیم که برای تحقق هر امر مثبتی باید ابتدا خودمان پیشقدم شویم و از خودمان شروع کنیم. به همین علت ما با تمرکز بر اصل "از خودمان شروع کنیم" در حال هدایت طرح پسماند هستیم و اولین حرکت سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه اعلام ممنوعیت استفاده از آب بطری پلاستیکی بود تا پسماند پلاستیکی کاهش پیدا کند.

وی افزود: قبل از این که به مردم برای جمع کردن زباله‌ها اصرار و برای آنها حکم صادر کنیم، امروز با همکاری کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و سمن‌ها نسبت به پاکسازی پارک طبیعت پردیسان اقدام کرده‌ایم چرا که این جا محل هدایت محیط زیست کشور است.

مدنی در ادامه‌ از توزیع مخزن‌های جمع‌آوری پسماند خشک در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت‌: امروز صبح مخزن‌های جمع‌آوری پسماند خشک را در تمام اتاق‌های سازمان محیط زیست توزیع کردیم و این کار توسط بخش معاونت آموزش و پژوهش انجام شد. این کار شروعی است تا در سازمان محیط زیست یاد بگیریم که جداسازی زباله‌ها یک اصل است و نمی‌توانیم بدون جداسازی زباله در سازمان برای مملکت حکم صادر کنیم.

وی در پایان با اشاره به این که نقش مردم ایران در بهبود وضعیت محیط زیست غیر قابل کتمان است، گفت‌: حتی اگر تخریب محیط زیست توسط دولت صورت گرفته باشد، بهبود و احیای آن بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

کد خبر 397488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha