همشهری آنلاین: وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه به ازای هر یک مسافر مترو ۹.۸ سنت پرداخت می‌کند، تاکید کرد: بنابراین اگر در سال ۳۰۰ سفر انجام شود، حدود ۳۰ دلار صرفه‌جویی خواهد شد.

Metro

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل و نقل ریلی شهری مترو بین وزارت نفت و شهرداری تهران با اشاره به جلسه‌اي که با ریاست جمهوری داشته است، اظهار کرد: جلسه روز گذشته هم جلسه‌ای از همین جنس و در مورد حمل و نقل عمومی بار و مسافر بود اما در آنجا مباحث نوسازی حمل و نقل عمومی و به کارگیری کامیون و اتوبوس جدید با مصرف سوخت کمتر مطرح بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج تا ۵.۵ میلیون بشکه سوخت در داخل کشور مصرف می‌شود، افزود: این آمار یکی از بالاترین مصرف‌های سوخت در جهان است که باید تلاش کنیم کاهش پیدا کند.

وزیر نفت با اشاره به انتخاب نجفی به عنوان شهردار اظهار کرد: زمانی که آقای نجفی به عنوان شهردار انتخاب شد، به ایشان گفتم باید برروی مباحث ترافیک و محیط زیست تمرکز کند زیرا مردم از آلودگی هوا شکایت دارند و ساعت‌ها از وقتشان در ترافیک می‌گذرد.

البته راه‌حل هر دو مشکل توسعه حمل و نقل عمومی است.

زنگنه با اشاره به بودجه سال ۱۳۹۲ که تقدیم مجلس شد، اظهار کرد: من در آن سال برای نخستین بار مطلبی نوشتم که به بند "ق" تبدیل شد و تفاهم‌نامه امروز به استناد همان قانون امضا می‌شود. اساس آن خرید صرفه‌جویی است. یعنی چنانچه صرفه‌جویی شد، وزارت نفت هزینه آن را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت به ازای هر یک مسافر ۹.۸ سنت پرداخت می‌کند، گفت: در سال اگر ۳۰۰ سفر با مترو انجام شود، حدود ۳۰ دلار صرفه‌جویی خواهد شد. این کار باعث افزایش رفاه مردم، کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود و اقتصاد ملی از آن سود خواهد برد.

وزیر نفت تاکید کرد: البته این کمک از جیب شرکت نفت نیست. شرکت نفت هر میزانی که صرفه‌جویی می‌شود، پرداخت می‌کند. من علاقه‌مندم تهران و شهرهای بزرگ بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

زنگنه ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰۰ واگن در متروی شهر تهران تردد دارند که با اجرای این طرح تعداد واگن‌ها با افزایش ۷۰ درصدی به ۲۳۰۰ واگن می‌رسد.

کد خبر 397579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha