سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رهبر اپوزیسیون اوکراین گفته است، درخواستش در دادگاه برای حفاظت در برابر حکم استرداد احتمالی رد شده و اوصدور این حکم را با انگیزه سیاسی می‌داند.

میخاییل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور سابق گرجستان که سپتامبر سال گذشته میلادی و با وجود لغو شهروندی‌اش در اوکراین به دلیل اختلاف نظر با مقام‌های کی‌یف وارد این کشور شد، دولت اوکراین را به فساد متهم کرده است.

دولت گرجستان هم به اتهام چهار فقره جرم شامل سوءاستفاده از قدرت علیه ساکاشویلی اعلام جرم کرده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دادگاه اوکراین درخواست او را مبنی بر حفاظت بیشتر رد کرد و این احتمال وجود دارد که ساکاشویلی به گرجستان مسترد شود.

رئیس‌جمهور سابق گرجستان که پس از ورود به اوکراین به مخالف دولت کی‌یف بدل شده در صفحه فیس‌بوکش پس از حکم دادگاه نوشت: این تصمیم پترو پوروشنکو،‌ رئیس‌جمهور اوکراین است نه دادگاه.

روسلان چرنولوتسکی، وکیل ساکاشویلی گفته که این حکم راه را برای خروج موکلش از اوکراین فراهم می‌کند.

او ادامه داد: ما همگی باید خودمان را برای این حقیقت آماده کنیم که مقام‌های اوکراین در یک اقدام غیرقانونی چنین تصمیمی را برای اخراج اجباری یا استراداد احتمالی ساکاشویلی گرفته‌اند.

در دسامبر ۲۰۱۷، یوری لوتسنکو، بازرس کل اوکراین گفت که ساکاشویلی احتمالا مسترد می‌شود.

ساکاشویلی حتی در اوکراین هم به ارتکاب جرایمی متهم شده است.

مقام‌های این کشور او را به کمک به سازمانی جنایتکار متهم کرده‌اند؛ اتهامی که به گفته ساکاشویلی جعلی و برای تضعیف کمپینش در مقابله با پوروشنکو است.

کد خبر 397586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha