همشهری آنلاین: مطالعات نشان می‌دهد که میزان آلودگی ازون در شرق آسیا رو به افزایش است.

افزایش آلاینده ازون در شرق آسیا به دلیل آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، در حالی که آلودگی ازون سطحی در بسیاری از مناطق آمریکا و غرب اروپا کاهش پیدا کرده، سطح این آلاینده در شرق آسیا رو به افزایش است که نشان‌دهنده افزایش انتشار آلاینده‌ها است.

این گزارش بر اساس اولین ارزیابی جهانی از میزان آلاینده ازون سطحی است که با بررسی اطلاعات ۴۸۰۰ ایستگاه سنجش آلودگی بدست آمده‌ است.

این تیم بین‌المللی امیدوارند نتایج بدست آمده به درک بهتر محققان و مدیران سلامت از روند و الگوی قرار گرفتن بشر در معرض این آلاینده کمک کند. نتایج بدست آمده حاکی از آن است مردم ساکن در چین، کره جنوبی، جنوب ژاپن و بخش‌هایی از جنوب اروپا در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بیش از ۱۵ روز در سال در معرض سطح خطرناکی از آلاینده ازون سطحی قرار داشته‌اند.

تاثیرات مخرب ناشی از این آلاینده بر سلامت انسان عامل نگران‌کننده در سراسر جهان است و در بخش‌هایی از شرق آسیا رو به افزایش است.

ازون سطحی نوعی گاز گلخانه‌ای و آلاینده هوا است که سطح بالای آن برای سلامت بشر، محصولات کشاورزی و باردهی اکوسیستم مخرب است. ازون سطحی به طور مستقیم منتشر نمی‌شود و زمانی ایجاد می‌شود که نور خورشید واکنش‌هایی را بین مواد شیمیایی طبیعی و ناشی از فعالیت بشر بوجود می‌آورد.

کد خبر 397599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha