همشهری آنلاین: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، میزان صرفه جویی حاصل از هر واگن در سال برای تهران ۱۴۲ هزار و ۱۴۸ دلار و سایر کلانشهرها ۷۸ هزار و ۸۳۳ دلار خواهد بود.

مترو

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی وکیلی، رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری توسعه حمل و نقل ریلی شهری (مترو) میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شهرداری تهران، اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه، 2 هزار دستگاه واگن جدید شامل یک هزار واگن در تهران و یک هزار دستگاه در کلانشهرها در سال‌های 1396 تا 1400 اضافه خواهد شد.

رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت افزود: این طرح با هدف بهبود وضعیت سفرهای درون شهری مترو و کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها اجرا می‌شود.

وکیلی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، میزان صرفه جویی حاصل از هر واگن در سال برای تهران 142 هزار و 148 دلار و سایر کلانشهرها 78 هزار و 833 دلار خواهد بود.

رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در مدت اجرای این طرح در کل کشور حدود 17.4 میلیارد لیتر بنزین، 7.4 میلیارد مترمکعب سی.ان.جی و 700 میلیون لیتر گازوییل صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: سهم تهران از اجرای این طرح کاهش 9.49 میلیارد لیتر مصرف بنزین، 406 میلیون لیتر گازوییل و 4 میلیارد مترمکعبی سی.ان.جی است، همچنین معادل 25.7 میلیون تن معادل دی اکسید کربن از آلاینده‌های زیست محیطی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اظهار داشت: ارزش سوخت صرفه جویی شده حاصل از این طرح، پس از اندازه گیری و تایید توسط شرکت بهینه سازی سوخت، در دوره‌های زمانی سه ماه به سرمایه گذاران عامل صرفه‌جویی پرداخت خواهد شد.

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شهرداری تهران با هدف اجرای طرح توسعه حمل‌و نقل ریلی شهری (مترو)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه صبح امروز (سه‌شنبه 17 بهمن) با حضور وزیر نفت و شهردار تهران در ساختمان مرکزی وزارت نفت منعقد شد.

این تفاهمنامه در چارچوب ماده 12 قانون رفع موانع تولید، به امضای «علی وکیلی» مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و «محسن پورسید آقایی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران رسید.

مدت این تفاهم‌نامه که در 11 ماده تهیه شده، از تاریخ امضا و ابلاغ آن از سوی «شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت» به «شهرداری» یک سال است و در صورت توافق دو طرف قابل تمدید خواهد بود.

به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394و آیین‌نامه اجرایی آن، طرح «توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم» از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تکلیف شده است.

«طرح توسعه حمل‌ و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر» با اهداف بهبود و ارتقای سفرهای درون‌شهری با مترو، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‌ و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزین، نفت گاز و سی.‌ان‌.جی) و کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی اجرا خواهد شد.

در این طرح، تعداد 2 هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) در سال‎های 1396 تا 1400 به ناوگان مترو تهران و کلانشهرها اضافه خواهد شد.

کد خبر 397625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha