همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: یکی از مهمترین مشکلات کانون‌های سیاستگذاری این است که قوانین و مقررات خوبی وضع می‌کنند اما در محیط اجرا نمی‌شود یا ناقص اجرا می‌شود که با نیت قانونگذار و سیاستگذار، تناقض دارد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سید حسن هاشمی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: امیدوارم انقلابی که با هزاران امید در 22 بهمن به پیروزی رسید، بتواند در جهت تحقق آرزوها و آرمانهای بنیانگذاران انقلاب اسلامی و شهدا، موفق باشد.

او افزود: مردم مشکلات زیادی دارند و این روزها با آرمانها و آرزوهای انقلاب اسلامی فاصله داریم و دلیل آن نیز مربوط به خودمان است و اگر عدم موفقیت‌ها را به بیرون از کشور نسبت بدهیم یعنی بر ضعف‌های خودمان سرپوش گذاشته ایم.

  • در کشور گرفتار منیت و خودخواهی هستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز در کشور گرفتار منیت و خودخواهی هستیم اما در جامعه پزشکی به دلیل فرصتی که خدا فراهم کرده، وابستگی به این عوامل کمتر است چراکه سهم ما از دنیا، روپوش سفید است که به انسان حریت می‌بخشد و با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.

 هاشمي  افزود: امیدوارم آفت‌های انقلاب اسلامی رو به گسترش نباشد. کشور توانمندی‌های بسیار زیادی دارد و می‌توان مشکلات را بهتر حل کرد مشروط به اینکه به توصیه امام راحل عمل کنیم که باید با هم و همدل باشیم و نگران دشمن بیرونی نباشیم و همدیگر را تضعیف نکنیم.

وزير بهداشت  تاکید کرد: فرصت برای خدمت به مردم، محدود و گذرا است و برای خدمت به مردم و کشور، هیچ راهی جز باور و اطمینان به توان خودمان نداریم چراکه در قرن حاضر، هیچ کشور و قدرت بین المللی، دلسوز دیگری نیست.

 او بر لزوم بازنگری برنامه‌های اجرا شده در حوزه درمان برای خطا و اشتباه کمترتاكيد كرد و گفت: امیدوارم برگزاری چنین اجلاسی بتواند به تسهیل امور و خطای کمتر برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها منجر شود.

هاشمی یادآور شد: اعتبارات دانشگاه‌ها از محل بیمه‌ها و وزارت بهداشت مشخص است و باید درآمد و هزینه‌ها مدیریت و کنترل شود که برای این کار نیاز به نیروی انسانی کار آمد است در غیر این صورت با کسری بودجه روبرو خواهند شد و لازم است که اولویت‌ها، مشخص شود و اقداماتی مانند لیست انتظار برای اعمال غیر اورژانسی انجام و راهنماهای بالینی اجرایی شود.

وزير بهداشت بر لزوم نظارت دقیق در حوزه درمان در کل کشور و تهران تاكيد كرد و گفت: تهران باید در موضوع نظارت و برخورد با تخلفات، الگوی کشور باشد.

  • روي دستاوردهاي طرح تحول سلامت تمركز داشته باشيد

وزیر بهداشت خطاب به معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: روی دستاوردهای طرح تحول سلامت تعصب داشته باشید و اجازه ندهید که خدشه ای به آن وارد شود حتما به محیط و واحدهای زیرمجموعه بروید و از آنها بازدید سرزده داشته باشید تا تصمیمات براساس مستندات و مشاهدات باشد.

هاشمی اظهار داشت: نیامده ایم که سوء رفتار دیگران را توجیه کنیم بلکه بخاطر خدمت به مردم آمدیم و از دانشگاه و موقعیت اجتماعی گذشتیم تا به مردم خدمت و رفع ظلم کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قرار نیست اگر دیگران عملکرد مناسبی ندارند یا تصمیمات غیرانقلابی می‌گیرند ما عملکرد آنها را توجیه کنیم.

کد خبر 397655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha