همشهری آنلاین: معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوشمندانه سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در ناکام ساختن دشمن برای نفوذ در این نهاد گفت: پنجه در پنجه سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی بزرگ جهان انداخته‌ایم.

 سپاه

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار حسن امامی روز چهارشنبه به مناسبت سالروز عملیات والفجر 8 که به عنوان روز 'حفاظت اطلاعات' در سپاه نامگذاری شده، در مورد جایگاه و ابعاد سازمان حفاظت اطلاعات سپاه اظهار کرد: مجموعه سپاه به دلیل نقش، جایگاه و رسالت خطیر و مهمی که در پاسداری از دستاوردهای انقلاب دارد، همواره مورد توجه و هجوم دشمنان انقلاب بوده و هست؛ از این رو دشمنان از بدو تشکیل تلاش کردند بتوانند از درون و بیرون ضرباتی را به سپاه وارد کنند.

وی افزود: بحث رخنه و نفوذ همچنان در دستور کار آنها است و به اشکال مختلف درصدد تخریب مجموعه سپاه هستند و همچنان این امر در دستور کارشان قرار دارد.

سردار امامی توضیح داد: دستگاه حفاظت اطلاعات در سپاه به همین دلیل در نظر گرفته شده است تا از این گوهر ارزشمند و نهاد مقدس پاسداری کند؛ لذا سازمان حفاظت اطلاعات با تمام سازوکارها و ظرفیت‌های موجود در طول چند دهه گذشته از بدو تأسیس که به حفاظت اطلاعات در سپاه مأموریت یافته، توانسته در ابعاد مختلف از این مجموعه پاسداری و مراقبت کند و هرگونه تحرکات دشمن را برای رخنه به سپاه و ایجاد خلل به اهداف مرجع آن ناکام بگذارد.

معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه تاکید کرد: در مقابله با تهدیدات و آسیب‌هایی که امروز متوجه سپاه است، پنجه در پنجه سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ جهان، از جمله سیا و موساد و برخی سرویس‌های دیگر که اهداف خاصی را در کشور و سپاه دنبال می‌کنند، انداخته‌ایم و در مقابل اهداف و مقاصد شومی که آنها چه از حیث عامل‌گیری و چه جمع‌آوری اطلاعات و چه رخنه و نفوذ نسبت به سپاه داشته‌اند، ناکام‌شان کرده‌ایم.

سالروز آغاز عملیات والفجر 8 به عنوان روز حفاظت اطلاعات در سپاه

سردار امامی در مورد نامگذاری سالروز آغازعملیات والفجر 8 به عنوان روز حفاظت اطلاعات در سپاه گفت:بنا به دلایلی و با پیشنهاد سازمان حفاظت اطلاعات و تصویب فرمانده کل سپاه از چند سال گذشته این روز، روز حفاظت اطلاعات در سپاه نامگذاری شده است.

وی افزود: بدون تردید همه هشت سال دفاع مقدس عبرت‌آموز بود. فرمانده معظم کل قوا دوران دفاع مقدس را مینیاتوری می‌دانند که همه قسمت‌هایش ظرافت و زیبایی دارد، اما مقطعی که عملیات والفجر 8 صورت گرفت، برجستگی خاصی داشت.

سردار امامی ادامه داد: از ماه‌ها پیش از اجرای این عملیات در منطقه عملیاتی اروند، با نهایت ظرافت و رعایت پوشش، تدابیر لازم برای رعایت اصول حفاظتی اندیشیده شد و در وضعیت فعلی هم اگر این عزم و اراده تعقیب شود، همچنان نصرت خدا را به همراه خواهد داشت؛ لذا والفجر 8 به مثابه نقطه اوج رعایت اصول حفاظتی روز شاخصی شد.

عمده ترین تهدید جذب، نفوذ وجمع آوری اطلاعات ازبخش های حساس نیروهای مسلح است

معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در مورد تهدیدهای نیروهای مسلح و سپاه گفت:

ما از طریق عوامل بیرونی مورد تهدید قرار می‌گیریم. عمده‌ترین تهدیدات هم تلاش سرویس‌ها در عامل‌گیری، جذب، نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات از بخش‌های حساس نیروهای مسلح و سپاه است.

وی یادآور شد: آسیبی که امروز خیلی باید برای آن فکر کرد و چاره اندیشید، تضعیف باورهای دینی و اعتقادی است. دشمن امروز می‌خواهد باورهای ما را نسبت به اسلام، انقلاب و کارآمدی نظام تضعیف کند و اگر این کار را در حوزه خودی و بین نیروهای ارزشی انجام بدهد، می‌توانیم بگوییم هدف دشمن محقق شده است.

باید نگران نفوذ جریانی باشیم

سردار امامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب روی مساله نفوذ بیشتر پس از برجام تأکید داشتند، گفت: نفوذ همواره مسئله ما بوده و دشمن این برنامه را داشته است؛ اما الآن مساله در حوزه نفوذ بیشتر جریانی است.

وی افزود: نفوذ فردی و رخنه همیشه در دستور کار دشمن بوده و ما باید نگران نفوذ جریانی باشیم؛ ما که در سپاه صیانت‌کننده هستیم، روی این مساله حساسیم. سازمان در حوزه‌های گوناگون رصد و مراقبت می‌کند و یکی از حوزه‌ها، حوزه گزینش و جذب است و ورودی‌ها را مراقبت می‌کنیم.

سردار امامی تاکید کرد: در حوزه‌های مراکز علمی‌ـ پژوهشی نیز مساله نفوذ را جدی گرفته و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را پیگیری می‌کنیم. با رصد و اقدامات در حال اجرا با استفاده از همه ظرفیت‌ها مانع رسیدن دشمن به اهدافش بوده و خواهیم بود.

ضرورت صیانت از اطلاعات طبقه‌بندی شده

معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: چارچوب‌ها و قواعدی که برای صیانت از اطلاعات سپاه ترسیم شده، محدودکننده و دست‌ و پاگیر نیست. برخی دوستان احساس می‌کنند محدودیت و ملاحظات مانع کار می‌شود؛ اما باید باور داشته باشیم که اطلاعات ما برای دشمن ارزشمند است، گاهی این را فراموش می‌کنیم و باور نمی‌کنیم سرویس‌های اطلاعاتی دشمن حرص و ولع شدید برای کسب بخشی از این اطلاعات دارد؛ از این رو باید به این باور برسیم که این اطلاعات برای دشمن بیش از تصور ما ارزشمند است.

وی افزود:هماهنگی‌های داخلی و تعاملات با حفاظت اطلاعات لازم است و باید برای مراقبت از اطلاعات به شکلی که در حالت حداقلی، دشمن نتواند به راحتی به اطلاعات ما دست پیدا کند، تلاش کنیم.

یکی از مأموریت‌های سازمان‌های حفاظت اطلاعات مساله پیشگیری است

سردار امامی گفت: در اساسنامه سازمان حفاظت سپاه مصوب فرمانده معظم کل قوا اصلی‌ترین مأموریت سازمان، امر پیش‌بینی و پیشگیری است و همه تلاش‌های ما اساساً در درجه اول به منظور این است که از سپاه مراقبت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر پیشگیری مطلوب حاصل شود، دشمن در رسیدن به اهداف در سپاه ناکام خواهد بود و صیانت و سالم‌سازی محقق شده است.

فضای مجازی به نوعی فرصت و تهدید است

معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با بیان این که فضای مجازی به نوعی فرصت و تهدید است، افزود: فرصت‌ها را باید خوب بشناسیم و سواد و علم بهره‌گیری را پیدا کنیم و مضرات مفسده‌ها را هم باید در کنار تهدیدات ببینیم.

وی ادامه داد: استفاده از گوشی هوشمند در مکان‌ها و مأموریت‌ها ممنوع است و به دلیل برخی بی‌توجهی و غفلت‌ها چه خسارت‌ها و چه مشکلاتی برای برخی از همکاران ما در مأموریت‌ها اتفاق افتاده که جای بیان آن نیست.

سردار امامی با بیان این که سرویس‌دهنده مرکزی تبادل اطلاعات در فضای شبکه‌های اجتماعی در اختیار دشمن است، گفت: یعنی اطلاعات شما در اختیار دشمن است و دشمن این را به همین دلیل برای ما به طور رایگان فراهم کرده است. پشت همه این خدمات سرویس‌های جاسوسی هستند؛ اما خود سرویس‌های صاحب اینها از این امکانات برای کارهای خود استفاده نمی‌کنند.

بیستم بهمن ماه سالروز عملیات والفجر 8 به عنوان روز' حفاظت اطلاعات» در سپاه نامگذاری شده است.

کد خبر 397731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha