همشهری آنلاین: آیین بزرگداشت روز تاریخی ۱۹ بهمن ماه در آستانه سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مدرسه علوی تهران برگزار شد.

نیروی هوایی

به گزارش ایرنا، روز 19 بهمن 1357 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز نيروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

در این روز، شماری از افسران و کارکنان نیروی هوایی ارتش با حضور در مدرسه علوی با امام خمینی (ره) دیدار و بیعت کردند که این مساله، سقوط رژیم شاهنشاهی را سرعت بخشید.

در مراسم امروز ، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد قره باغی، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، شماری از فرماندهان و افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری و کارکنان نیروی هوایی با حضور در مدرسه علوی با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و انقلاب تجدید میثاق کردند.

در این مراسم نمادین فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با حضور در مدرسه علوی و ادای احترام نظامی نسبت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و اجرای رژه نمادین، اجرای سرود(خمینی ای امام) یاد و خاطره بیعت تاریخی همافران در 19 بهمن 1357 با امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

در مراسم امروز امیر سرتیپ دوم بازنشسته حسین درویشی یکی از پدیدآورندگان روز تاریخی 19 بهمن ماه 57، درخصوص نقش نیروی هوایی در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی سخنانی ایراد کرد و خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی بازگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: بیعت تاریخی و سرنوشت ساز کارکنان و همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) در آن شرایط سخت موجب شد تا نام این نیرو برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شود.

در پایان آیین گرامیداشت یاد و خاطره حماسه کارکنان نیروی هوایی با معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به تعدادی از حماسه سازان 19 بهمن 1357 جوایزی اهدا شد.

کد خبر 397733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha