همشهری آنلاین: آنتونی هورویتس که سه سال پیش تازه‌ترین رمان را بر مبنای ماجراهای جیمز باند نوشته بود، بر اساس دست‌نوشته‌های باقیمانده از خالق مامور مخفی ۰۰۷ یک رمان دیگر می‌نویسد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «ابد و يك روز» كتابي است كه با تاييد خانواده و بازماندگان يان فلمينگ نوشته مي‌شود و نويسنده نامدار انگليسي قصد دارد در آن نخستين ماموريت جيمز باند را پيش از نخستين كتاب فلمينگ يعني «كازينو رويال» روايت كند. در واقع مخاطبان در «ابد و يك روز» با ماجراهايي مواجه مي‌شوند كه جيمز باند را به افسانه‌اي‌ترين مامور مخفي تاريخ ادبيات و پس از آن سينما تبديل كرد.

بر اساس آنچه ناشر آثار جيمز باند اعلام كرده، رمان تازه از جايي آغاز خواهد شد كه جنازه يك مامور مخفي با هدف تبديل شدن به مامور مخفي 007 روي آب‌هاي رودخانه‌اي در مارسي فرانسه كشف مي‌شود. از شواهد و قرائن چنين برمي‌آيد كه او به دست يك عامل ناشناس به قتل رسيده است. به اين ترتيب، سر و كله جيمز باند پيدا مي‌شود تا جاي خالي مامور مقتول را به هر شكل ممكن پر كند.

هوروويتس پيش از اين رمان جيمز باندي Trigger Mortis را با الهام از نوشته‌هاي فلمينگ براي يك مجموعه تلويزيوني بدون نام نوشته است. داستان درباره مامور مخفي 007 است كه درگير يك رقابت فرمول يك در آلمان مي‌شود. رمان تازه او يعني «ابد و يك روز» 31 ماه مي 2018 به بازار مي‌آيد و هوروويتس از اينكه خانواده خالق جيمز باند دوباره از او دعوت به كار كرده‌اند، بسيار خوشحال است.

يان فلمينگ كه تابستان 1964 در 56 سالگي از دنيا رفت، در مجموع 14 كتاب جيمز باندي نوشت كه با «كازينو رويال» در 1953 آغاز و آخرين آن «اختاپوس و روشنايي‌هاي روز» دو سال پس از مرگش در 1966 منتشر شد. علاوه بر هوروويتس، نويسندگاني چون كينگزلي اميس، سباستين فالكس و ويليام بويد هم با اجازه خاندان فلمينگ رمان‌هاي جيمز باندي نوشته‌اند.

کد خبر 397855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha