همشهری آنلاین: رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از به تعویق افتادن فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این فراخوان از روز شنبه ۲۱ بهمن ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام رضوان‌طلب با بيان این مطلب، اظهار کرد: امسال فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها در دو مرحله شهریور ماه و بهمن برگزار می‌شود که فراخوان شهریور ماه به پایان رسید و ۸۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌های کشور شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: مقدمات فراخوان جذب اعضای هیات علمی دوره بهمن، در دی ماه امسال فراهم شد و دانشگاه‌ها نیازهای خود را در اواخر دی به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام کردند که به دلیل طولانی شدن روند بررسی‌های انجام شده، مهلت اعلام فراخوان از ۱۴ به ۲۱ بهمن ماه تغییر کرد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم همچنین به جزئیات فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد)، می‌توانند در فراخوان جذب هیات علمی حضور داشته باشند و بر اساس بررسی‌های انجام شده حدودا ۸ تا ۱۰ برابر امکان وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی (از نظر بودجه، امکانات و سهمیه استخدامی) از سوی دانشگاه‌ها اعلام نیاز صورت گرفته است.

دکتر رضوان‌طلب همچنین در خصوص ظرفیت پذیرش اعضای هیات علمی در فراخوان این دوره گفت: تقریبا در هر دوره فراخوان جذب اعضای هیات علمی تعداد ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از ۱۰ سال پیش در دانشگاه‌ها پذیرش صورت می‌گرفت. پیش‌بینی ما این است که اگر قول‌های دولت در خصوص سهمیه استخدام نیرو در وزارت علوم محقق شود، در این فراخوان نیز ۸۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها شوند.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، در پایان از اختصاص سهمیه بیشتر به دانشگاه‌های بزرگ برای جذب اعضای هیات علمی خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه‌های نوپا و مناطق محروم نیز اولویت بیشتری برای استخدام نیرو خواهند داشت. به طور کلی در سال ۹۶، ۱۶۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

کد خبر 397860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha