همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی با رئیس تشریفاتی دولت کره‌شمالی دیدار کرد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار خود با کیم یونگ نام، رئیس تشریفاتی دولت کره‌شمالی، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به خلع سلاح در شبه‌جزیره کره منجر شود.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد، گوترش دیداری کوتاه با کیم یونگ نام داشته است که طی آن، دبیرکل سازمان ملل متحد یک بار دیگر بر امید و انتظار خود مبنی بر این که تمامی جناح‌ها از مذاکره برای دستیابی مسالمت‌آمیز به خلع سلاح استفاده کنند، تاکید کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از اسپوتنیک، هیأت‌های کشورهای مختلف در ضیافت شام مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی به مناسبت آغاز المپیک زمستانی در پیونگ چانگ حضور پیدا کردند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا برخورد کوتاهی هم با کیم یونگ نام، رئیس تشریفاتی دولت کره شمالی داشت.

در این ضیافت مایک پنس و کیم یونگ نام به ظاهر تلاش کردند که از مواجهه مستقیم با یکدیگر پرهیز کنند.

برهمین اساس پنس تنها پنج دقیقه در این ضیافت حضور داشت و سپس این مراسم را ترک کرد.

قرار بود در ضیافت شامل پنس در کنار رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی بنشیند.

این ضیافت شام در هتلی در شرق شهر پیونگ چانگ برگزار شد که در آن حدود ۲۰۰ نفر از جمله برخی از رهبران جهان همچون شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و روسای جمهور استونی و آلمان شرکت کردند.

رئیس دفتر مطبوعاتی مون جائه این اعلام کرد که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار بود در یک ضیافت شام دیگر با ورزشکاران آمریکایی در حاشیه بازی‌های المپیک پیونگ چانگ شرکت کند و دلیل ترک کردن زودهنگام پنس به معنای بایکوت کردن این مراسم نبود.

با این حال معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری با رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی اعلام کرد که کشورش حداکثر فشارها را به کره شمالی وارد می‌کند تا این کشور آماده مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای غیرقابل برگشت و دائمی شود.

البته مون بارها تاکید کرده است که بايد مذاکرات بین دو کره ادامه یابد.

کره شمالی نيز پيشتر اعلام کرده‌بود هیأت این کشور که در پیونگ چانگ به سر می‌برد قرار نیست دیداری با هیأت آمریکایی داشته باشد.

کد خبر 397884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha