همشهری آنلاین: حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و علوی گرگانی از مراجع تقلید، مردم را برای حضور هرچه پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت کردند.

به گزارش ایسنا منطقه قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم، ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن عنوان کرد: در آستانه روز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که ان شاالله همه مردم در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند و معلوم می‌شود بعد از حدود 40 سال مردم هنوز علاقه مند به انقلابشان هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر برای دشمن امید کاذب ایجاد کرده است، ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی که نشانه علاقه آنها به انقلاب است، دشمن را مایوس می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها تفاوت واضحی دارد، افزود: انقلاب‌ها در هرکجا متکی به غرب و یا شرق بوده‌اند ولی انقلاب اسلامی بدون اتکا به هیچ کدام و با شعار نه شرقی، نه غربی شکل گرفت و در عین حال پیشرفت کرد.


آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی نیز در درس خارج خود گفت: این انقلاب با سرمایه‌گذاری زیادی به دست آمده است؛ برای این انقلاب خون هزاران شهید ریخته شده و با زحمات فراوانی ایجاد شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حفظ انقلاب از اوجب واجبات است و بر هر کسی در حد خود لازم است حمایت کند اظهار کرد: در ۲۲ بهمن ما نشان خواهیم داد به دنیا که ۴۰ سال است با عزت ایستاده‌ایم و در برابر کارشکنی‌های فراوان دشمن نیز خواهیم ایستاد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: راهپیمایی پرخروش و شکوهمند ۲۲ بهمن برای نشان دادن عزت ملی لازم است و باید ثابت کنیم که همچنان حامی انقلاب هستیم.

آیت الله جوادی آملی نیز در ابتدای درس خارج خود اظهار داشت: ضمن احترام به همه اصناف و اقشار جامعه، همه مردم با وجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

این مرجع تقلید افزود: مردم با حضور در راهپیمایی، عزت و شکوه اسلام و نظام اسلامی را بخواهند، دفاع ما از اصل انقلاب و نظام باشد، در صحنه به خوبی حضور داشته باشیم و به خصوص زنان با حضور خود عفاف و حجاب را بیش از پیش شکوفا کنند.

آیت الله جوادی آملی از همه اقشار به ویژه بانوان برای حضور پررنگ در این راهپیمایی دعوت کرد و گفت: زنان در مقابل رفتار برخی از دختران ناآگاه که روسری خود را برداشتند باید همپای مردان در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند و اعلام کنند که شعار ما این آیه قرآن است که می‌فرماید «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ»

آیت الله سید محمد علوی گرگانی نیز عنوان کرد: حضور پرشور مردم در گردهمایی‌های سیاسی از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها نشان از دلسوزی ملت نسبت به انقلاب و خون شهدا است، مردم ما یک بار دیگر در 22 بهمن امسال وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.

وی با بیان این که مردم ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما باید قدردان این ملت شریف و وظیفه شناس باشیم، چراکه همیشه در هر شرایطی برای دفاع از اسلام و انقلاب بیش از انتظار ما در صحنه حضور داشته‌اند.

کد خبر 397957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha